2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb amerikai ételgyártó, a Kraft Foods Inc. ismét több ezres leépítést jelentett be, miután két évvel ezelőtt is széleskörű költségcsökkentési akciót indított, ami máig nem fejeződött be. A cég mintegy 8 ezer dolgozójától fog megválni, ami munkaerejének 8 százaléka, valamint 20 üzemét is bezárja. A teljes átalakítási program 3,7 milliárd dollárba fog kerülni.

A döntés annak ellenére született meg, hogy a Kraft a tavalyi utolsó negyedévben az előrejelzéseknél jobb eredményeket ért el. A cég jelenleg egy 2004-ben indult hároméves költségcsökkentési programot hajt végre, melynek keretében már elbocsátott 5 500 alkalmazottat és bezárt 19 üzemet. Ha a mostani tervek is megvalósulnak, az összesen nagyjából 13 500 kirúgott dolgozót és csaknem 40 megszüntetett gyártóegységet jelentene 2008 végéig.

700 millióval több jut brandingre

A társaság szerint a programmal 700 millió dollárral többet lennének képesek megtakarítani évente, amivel a megtakarítások elérnék az 1,15 milliárdot. A cég pénzügyi igazgatója, Jim Dollive a gazdasági környezet sajátosságaival magyarázta a lépést. A hús, a kávé és a csomagolás szárnyaló ára az utóbbi évben nagyon megviselte az élelmiszeripari vállalatokat. A Kraft például tavaly 800 millió dollárral többet költött alapanyagokra, mint 2004-ben - közli az AP hírügynökség.

Roger Deromedi vezérigazgató elmondta, hogy az eredeti program jól halad és már most is 450 millió többlet-megtakarítást jelent évente - 50 millióval többet a tervezettnél. Hozzátette, hogy a cég további leépítések iránt is nyitott, mivel a működés egyszerűsödésével egyre több olyan döntés válik lehetővé, ami két éve még nem volt előrelátható.

A vezérigazgató elmondása szerint a társaság a megtakarított pénzt brandjeinek erősítésére fogja fordítani, a kevésbé jövedelmező termékek gyártásával felhagy, s inkább az erősebb brandekre koncentrál. A cég további 10 százalékkal fogja csökkenteni termékeinek számát, miután 2004 óta már végrehajtott egy 20 százalékos csökkentést.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!