A döntés annak ellenére született meg, hogy a Kraft a tavalyi utolsó negyedévben az előrejelzéseknél jobb eredményeket ért el. A cég jelenleg egy 2004-ben indult hároméves költségcsökkentési programot hajt végre, melynek keretében már elbocsátott 5 500 alkalmazottat és bezárt 19 üzemet. Ha a mostani tervek is megvalósulnak, az összesen nagyjából 13 500 kirúgott dolgozót és csaknem 40 megszüntetett gyártóegységet jelentene 2008 végéig.
700 millióval több jut brandingre
A társaság szerint a programmal 700 millió dollárral többet lennének képesek megtakarítani évente, amivel a megtakarítások elérnék az 1,15 milliárdot. A cég pénzügyi igazgatója, Jim Dollive a gazdasági környezet sajátosságaival magyarázta a lépést. A hús, a kávé és a csomagolás szárnyaló ára az utóbbi évben nagyon megviselte az élelmiszeripari vállalatokat. A Kraft például tavaly 800 millió dollárral többet költött alapanyagokra, mint 2004-ben - közli az AP hírügynökség.
Roger Deromedi vezérigazgató elmondta, hogy az eredeti program jól halad és már most is 450 millió többlet-megtakarítást jelent évente - 50 millióval többet a tervezettnél. Hozzátette, hogy a cég további leépítések iránt is nyitott, mivel a működés egyszerűsödésével egyre több olyan döntés válik lehetővé, ami két éve még nem volt előrelátható.
A vezérigazgató elmondása szerint a társaság a megtakarított pénzt brandjeinek erősítésére fogja fordítani, a kevésbé jövedelmező termékek gyártásával felhagy, s inkább az erősebb brandekre koncentrál. A cég további 10 százalékkal fogja csökkenteni termékeinek számát, miután 2004 óta már végrehajtott egy 20 százalékos csökkentést.