Státuszszimbólum: ma már tudják, mi illik
[ajanlo=44][igazitas=left/]A visszafogottságra való növekvő hajlandóság a WirtschaftsWoche ranglistáján is tükröződik: a céges parkolókban a menedzserek az inkognitót biztosító rendszámot preferálják, s nem kívánják világgá kürtölni, hogy az ő kocsijuk szupermodell.
A vállalatok amúgy is megszorításokra kényszerülnek: a Continental nevű, autószállítással foglalkozó cégnél 2003 nyara óta minden alkalmazott, beleértve a vezetőket is, csak másodosztályon vonatozhat.
Ezzel szemben egy düsseldorfi cégnél oly módon részesülnek privilégiumban a dolgozók, hogy még véletlenül sem eshetnek a nagyképűség csapdájába. "Nálunk a saját iroda nem nagy kunszt" - mondja a vállalati vezető. - "A cég nehéz időket vészelt át: jelenleg több irodánk van, mint munkatársunk".
Újra fellángolt a státusszimbólum-láz
A menedzservilágban reneszánszát éli a státuszszimbólum: aki számít, az fabútorral bélelt irodában feszít és Mercedes S-sel nyomul a tárgyalásra. A siker kisebb-nagyobb jelei könnyíthetik a vállalati kommunikációt és segíthetik a közös munkát. A mértékre azonban a többség ma már figyel: a túlzott hivalkodás nem csak a primitívség örök védjegye, hanem az egészséges munkahelyi légkör mérgezője is.