3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szombaton este, a Lufthansa idei utolsó járatának indulása után újból bezárt a sármelléki Fly Balaton repülőtér - közölte a leszállóhely üzemeltetési igazgatója.

Benkő Attila azt mondta: nem végleges bezárásról van szó, de mindaddig nem nyitnak ki, amíg a repülőtér bérlője a tőkebevonásról, üzemeltető váltásról nem köt megállapodást. Hozzátette, hogy tudomása szerint tárgyalások folynak, de ezek állásáról nem tudott információt adni.

Úgy fogalmazott, hogy ha sikerül megállapodást kötnie az üzemeltetőnek, az első adandó alkalommal megnyitják a repteret.

Benkő Attila elmondta: az idén az áprilisi újranyitás óta mintegy 15 ezer utas vette igénybe a Fly Balaton repülőteret.

Szombaton a Lufthansa düsseldorfi, frankfurti és hamburgi járatát fogadta és indította a sármelléki leszállóhely. Az eddig hetente egyszer charterként közlekedő járatok a hévízi Mutsch Ungarn Reisen utazási iroda szerződésével érkeztek. Az általa utaztatott háromezer vendég kettő-négy hetet, vagyis összesen mintegy 50 ezer vendégéjszakát töltött Hévízen a légi járatok jóvoltából.

Josef Mutsch, az iroda tulajdonosa az MTI-nek szombaton elmondta: csak idén mintegy 700 ezer eurót fektetett be azért, hogy a repülőér a tavaly téli ideiglenes bezárás után újból megnyisson és ismét fogadjon járatokat. Augusztus óta a kerozin beszerzését is finanszírozta a gépek visszaútjához, sőt az utolsó két hétben már a Hungarocontroll felé is ő fizette a légi irányítással kapcsolatos költségeket.

Azt mondta, hogy nem tulajdonosa és nem is üzemeltetője, csupán hat éve igénybe vevője a sármelléki repülőtérnek, és az újbóli bezárás ellenére optimista a jövőt illetően. Meggyőződése, hogy hamarosan sikerül tőkét bevonnia az üzemeltetőknek, és utazási irodája is szerződhet a Lufthansával a jövő évi szezonra. Irodája tárgyalásokat folyat arról, hogy az eddigi három német városon kívül Stuttgartból, Augsburgból és Berlinből is indítanának járatokat.

A repülőteret bérlőként üzemeltető, ír hátterű Cape Clear Aviation (CCA) Kft. 2004-ben 99 évre vette bérbe a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatától a repülőteret. A tavaly még közel 120 ezer utast fogadó leszállóhelyet október végén elhagyta legnagyobb partnere, a Ryanair, ezt követően idén áprilisig zárva volt a repülőtér. Az újbóli indítás érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és a hévízi Mutsch Ungarn Reisen összesen közel 30 millió forintot adtak össze.

Szabó Vendel, Sármellék polgármestere az MTI-nek korábban arról beszélt, hogy tulajdonosokként is új üzemeltetőt, befektetőt keresnek a repülőtérre.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!