4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a korábbi megállapodásnak megfelelően, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által határidőre elkészített vasútbiztonsági reformkoncepció megküldésével egy időben újabb tárgyalási fordulóra hívta meg a Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) vezetőit e hét péntekre. A tárca készen áll az egyeztetések folytatására.

A minisztérium és a szakszervezet között június 28-án kezdődött meg a vasútbiztonságot érintő tárgyalássorozat, amelynek következő ülése a szakszervezet kezdeményezésére július második hetében, ezen a héten esedékes. Az ülésen az előzetes megállapodás szerint a GKM megbízásából a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kidolgozott koncepciót vitatnák meg a felek - olvasható a szaktárca sajtóközleményében.

"A vasúti képzési és vizsgarendszer reformjának koncepciója" címet viselő munkaanyag a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkaköröket betöltő szakemberek képzését és vizsgáztatását, valamint e tevékenységek ellenőrzését végző intézmények rendszerének, feladat és hatásköreinek átalakítását javasolja. A vitaindítónak szánt elképzelések szerint az NKH hatósági - főként ellenőrzési - jogkört gyakorolna a vasúti képzés és vizsgáztatás rendszere felett, valamint az NKH elnöke által kinevezett vizsgabiztosok vizsgáztatnák a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakört betöltő vasúti szakembereket és azok oktatóit.

Az újonnan létrehozandó vasúti Vizsgaközpont hatósági felhatalmazás alapján látná el a vizsgaszervezéssel kapcsolatos feladatokat. Végül a képző szervezetek (akkreditált rendszerben; vasúti társaságok, illetve vállalkozások) a vasúti vizsgaközpont által kiadott szabályoknak és tanterveknek megfelelve végeznék a vasúti szakemberek képzését.

Az NKH várakozásai szerint a koncepció megvalósulásával biztosíthatóak azok az elvárások, amelyeknek a vasúti közlekedés biztonságára vonatkozó képzéseknek meg kell felelniük. Valamennyi vasúti társaságnak azonos lehetősége lesz, megkülönböztetés nélkül képzési szolgáltatást igénybe venni. A jogszabályban meghatározott szakmai- és vizsgakövetelmények, a hatósági vizsgával rendelkező

szakoktatók alkalmazása megteremtik annak a lehetőségét, hogy a képzés tartalma, színvonala a képzések, oktatások során azonos legyen, illetve a hatóság által kinevezett vizsgabiztos közreműködése biztosítja a vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakörökben az azonos szakismeretek, kompetenciák meglétét.

A vasúti közlekedés biztonságával összefüggő munkakörökben foglalkoztatott szakemberek és szakoktatók hatósági alap és időszakos vizsgáztatását a közlekedési hatóság 2008. január 1-jétől folyamatosan javasolja bevezetni.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium úgy ítéli meg, hogy a vitaanyag alapján az egyeztetések érdemben folytathatók, nyitott a szakszervezet kapcsolódó észrevételeire és bízik a további tárgyalások sikerében, és abban, hogy a MOSZ visszavonja sztrájkfelhívását, hiszen ez szolgálja leginkább az utasok érdekeit.

Folytatják a mozdonyvezetők a sztrájk előkészítését

Folytatódik a mozdonyvezetők július 23-án reggel 6 óra és 8 óra közötti időpontra meghirdetett sztrájkjának előkészítése - közölte a Mozdonyvezetők Szakszervezete szerdán a sztrájkbizottság ülését követően.

A szakszervezet tájékoztatása szerint már eddig a mozdonyvezetők több mint 75 százaléka csatlakozott a biztonságos vasúti közlekedésért meghirdetett sztrájkfelhívásukhoz.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete közölte, hogy a GKM által péntekre kezdeményezett tárgyaláson ott lesznek.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete július 4-én hirdette meg a két órás sztrájkot, mert azonnali intézkedéseket akar kikényszeríteni a vasúti üzembiztonság javítása érdekében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!