Stabil női közönség
Kikre számíthatnak a Való Világ 3 alkotói? Az ORTT nemrég közzétett kutatása a fiatal közönség megkérdezésére alapozva elemezte ki a potenciális rajongótábor összetételét.
Az ORTT-elemzés eredményei szerint a 15-29 éves közönség csaknem minden más műsortípusnál nagyobb arányban követte az első generációs reality show-kat. A megkérdezettek 89 százaléka nézett valóságshow-kat, míg 91 százalék filmeket. Harmadik helyezést értek el a hírműsorok, 84 százalékos aránnyal. Kevésbé népszerűek a reality show-khoz hasonló jellegű vetélkedők (78 százalék), és sorozatok (71 százalék).
A Big Brothert a 15-29 évesek 80, a Való Világot 67 százaléka nézte az ORTT elemzése szerint. A megkérdezettek 60 százaléka mindkét műsort figyelemmel kísérte. Ha az átfedéseket figyelembe vesszük, az derül ki, a fiatalok 13 százalékára volt jellemző, hogy egyik csatorna valóságshow-ját sem nézte.
A valóságshow-k leghűségesebb közönsége egyértelműen az alacsonyabb végzettségű nézők közül kerül ki. Az alapfokú végzettséggel rendelkezők 75 százaléka, a szakmunkásképzőt és szakiskolát végzettek 53 százaléka, az érettségizettek 41-43 százaléka, a diplomásak 27 százaléka nézte naponta a valóságshow-k első szériáját, vagy vallotta be, hogy nézi azokat.
Az ilyen tipusú egyébként a megkérdezettek 59 százaléka tartja valamilyen szinten manipuláltnak, 41 százalékuk szerint viszont nem szólnak bele a szerkesztők a szereplők életének alakulásába.
A többség tehát manipulatívnak gondolja a reality show-kat, ennek ellenére kiváncsian követik az eseményeket - a legfontosabb jellemzője a megkérdezettek szerint a napi történéseknek a közösségi élet.
A valóságshow-k közönségét inkább a nők adják. Naponta vagy hetente többször nézte valamelyik változatát a sorozatoknak a nők 74 százaléka, míg a férfiak 66 százaléka.
Újra valóságshow: Kiknek szól?
December 27-én indítja az RTL Klub a Való Világ harmadik szériáját. A konkurens TV2 már októberben hivatalosan közzétette, hogy nem jelentkezik a Big Brother sorozat harmadik részével.