Az összeszerelés három gyárban indul újra, Torinóban, Melfiben és Termini Imeresében, ahol a FIAT kisebb autóit gyártják.
A kormány február elején hagyta jóvá azt az 1,7 milliárd eurós, járműipar támogató keretet, amelyből az állam 1500 eurót ad mindenkinek, akik elöregedett autóját újra cseréli.
A "roncsprémium" már Németországban is megtette hatását. Ott 2500 eurót kaphatnak a polgárok. A németek az év eleje óta szinte rohamozzák az autószalonokat. A hírek szerint a kicsi és olcsóbb autókat részesítik előnyben, de némelyest fellendült a nagyobb autók iránti kereslet is. Olyannyira, hogy több autógyár már bejelentette: újból megnyitja átmenetileg bezárt gyártótelepét Németországban, illetve az eddigi rövidítettről visszatér a normális munkaidőre.
Az olasz állami támogatásnak köszönhetően nem csak a FIAT bízik abban, hogy talpra tud állni, hanem az egész olasz autószakma is: az ágazat szakmai szervezetének, az Anfiának az előrejelzése szerint az idén több mint kétmillió új autó találhat vevőre Olaszországban. Korábban 10 százalékos visszaesést jósoltak, 1,8 millió autóra. Tavaly 2,2 millió új autó került fogalomba, 13 százalékkal kevesebb az előző évinél.
Pénteken ellenpélda is volt: a brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) közölte legújabb statisztikáját, amely szerint januárban 58,7 százalékkal kevesebb autót gyártottak Nagy-Britanniában, mint tavaly januárban. A hazai kereslet csökkenése miatt a kivitel aránya viszont rekordra nőtt: a gyártott autók 83,5 százalékát exportálták januárban.