2p

A Budapesti Közlekedésszervező (BKSZ) Kht. a főváros közlekedési rendszere fejlesztési tervének elkészítésére 215 millió forintos tervezési szerződést kötött az FKTurb Konzorciummal. Ezt csaknem ötven százalékban a fővárosi önkormányzat, többségében pedig a BKSZ saját költségvetéséből finanszírozza - mondta el a Napi Gazdaságnak Lengyel Vilmos, a társaság munkatársa.

Budapest előző közlekedési fejlesztési tervét 2001-ben fogadta el a főváros, így már időszerűvé vált egy újabb elkészítése, amelyet a nyertes konzorciumnak az év végéig kell befejeznie. A konzorciumot - amely egyedüli ajánlattevőként nyerte meg a BKSZ tervezésre kiírt tárgyalásos közbeszerzési eljárását - három társaság alkotja: a Főmterv'TT Fővárosi Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és a Transman Közlekedési Rendszergazdálkodási Tanácsadó Kft.

Azt, hogy miért nem a főváros, hanem a BKSZ írta ki Budapest közlekedési rendszere fejlesztésére a közbeszerzést, Lengyel azzal magyarázza, hogy az önkormányzat ezzel is jelezni kívánja, a város közlekedésének fejlesztését az agglomerációval együtt tervezi. A fejlesztési terv javaslatait és eredményeit a főváros az uniós támogatással megvalósuló fejlesztések kapcsán is felhasználja olyan szempontból, hogy azokat milyen ütemezésben lenne célszerű megvalósítani.

A pályázaton nyertes konzorciumnak összetett feladata lesz: egy integrált stratégia készítése az összközlekedési célok, feladatok meghatározására; egy alágazati stratégia összeállítása a gyalogos, kerékpáros, közforgalmú közlekedés, parkolás, áruszállítás, gazdasági forgalom és teherforgalom vizsgálatával.

A beavatkozási stratégiának a javasolt intézkedések kidolgozását is tartalmaznia kell. Ennek ki kell terjednie a belváros, a városrészközpontok és más védett zónák közlekedésszervezésére; a környezetbarát városi infrastruktúra fejlesztésére; a közösségi közlekedés előnyére, a közforgalmú eszközök kapcsolódására, eszközváltásra; az utazási módok közötti eszközváltásra, a P+R hálózat fejlesztésére; a közúti infrastruktúra fejlesztésére, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!