Budapest előző közlekedési fejlesztési tervét 2001-ben fogadta el a főváros, így már időszerűvé vált egy újabb elkészítése, amelyet a nyertes konzorciumnak az év végéig kell befejeznie. A konzorciumot - amely egyedüli ajánlattevőként nyerte meg a BKSZ tervezésre kiírt tárgyalásos közbeszerzési eljárását - három társaság alkotja: a Főmterv'TT Fővárosi Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és a Transman Közlekedési Rendszergazdálkodási Tanácsadó Kft.
Azt, hogy miért nem a főváros, hanem a BKSZ írta ki Budapest közlekedési rendszere fejlesztésére a közbeszerzést, Lengyel azzal magyarázza, hogy az önkormányzat ezzel is jelezni kívánja, a város közlekedésének fejlesztését az agglomerációval együtt tervezi. A fejlesztési terv javaslatait és eredményeit a főváros az uniós támogatással megvalósuló fejlesztések kapcsán is felhasználja olyan szempontból, hogy azokat milyen ütemezésben lenne célszerű megvalósítani.
A pályázaton nyertes konzorciumnak összetett feladata lesz: egy integrált stratégia készítése az összközlekedési célok, feladatok meghatározására; egy alágazati stratégia összeállítása a gyalogos, kerékpáros, közforgalmú közlekedés, parkolás, áruszállítás, gazdasági forgalom és teherforgalom vizsgálatával.
A beavatkozási stratégiának a javasolt intézkedések kidolgozását is tartalmaznia kell. Ennek ki kell terjednie a belváros, a városrészközpontok és más védett zónák közlekedésszervezésére; a környezetbarát városi infrastruktúra fejlesztésére; a közösségi közlekedés előnyére, a közforgalmú eszközök kapcsolódására, eszközváltásra; az utazási módok közötti eszközváltásra, a P+R hálózat fejlesztésére; a közúti infrastruktúra fejlesztésére, írja a Napi Gazdaság.