2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapesti Közlekedésszervező (BKSZ) Kht. a főváros közlekedési rendszere fejlesztési tervének elkészítésére 215 millió forintos tervezési szerződést kötött az FKTurb Konzorciummal. Ezt csaknem ötven százalékban a fővárosi önkormányzat, többségében pedig a BKSZ saját költségvetéséből finanszírozza - mondta el a Napi Gazdaságnak Lengyel Vilmos, a társaság munkatársa.

Budapest előző közlekedési fejlesztési tervét 2001-ben fogadta el a főváros, így már időszerűvé vált egy újabb elkészítése, amelyet a nyertes konzorciumnak az év végéig kell befejeznie. A konzorciumot - amely egyedüli ajánlattevőként nyerte meg a BKSZ tervezésre kiírt tárgyalásos közbeszerzési eljárását - három társaság alkotja: a Főmterv'TT Fővárosi Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és a Transman Közlekedési Rendszergazdálkodási Tanácsadó Kft.

Azt, hogy miért nem a főváros, hanem a BKSZ írta ki Budapest közlekedési rendszere fejlesztésére a közbeszerzést, Lengyel azzal magyarázza, hogy az önkormányzat ezzel is jelezni kívánja, a város közlekedésének fejlesztését az agglomerációval együtt tervezi. A fejlesztési terv javaslatait és eredményeit a főváros az uniós támogatással megvalósuló fejlesztések kapcsán is felhasználja olyan szempontból, hogy azokat milyen ütemezésben lenne célszerű megvalósítani.

A pályázaton nyertes konzorciumnak összetett feladata lesz: egy integrált stratégia készítése az összközlekedési célok, feladatok meghatározására; egy alágazati stratégia összeállítása a gyalogos, kerékpáros, közforgalmú közlekedés, parkolás, áruszállítás, gazdasági forgalom és teherforgalom vizsgálatával.

A beavatkozási stratégiának a javasolt intézkedések kidolgozását is tartalmaznia kell. Ennek ki kell terjednie a belváros, a városrészközpontok és más védett zónák közlekedésszervezésére; a környezetbarát városi infrastruktúra fejlesztésére; a közösségi közlekedés előnyére, a közforgalmú eszközök kapcsolódására, eszközváltásra; az utazási módok közötti eszközváltásra, a P+R hálózat fejlesztésére; a közúti infrastruktúra fejlesztésére, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!