Mire figyeljünk vásárláskor? Tippek!
Csak nyilvánosságot ne!
A fogyasztóvédelmi előírásokat megsértő cégek sok esetben perrel fenyegetőznek, ha nyilvánosságra hozzák a történteket. A vevők ugyanakkor pontosan szeretnék tudni az érintett áruház vagy a gyártó kilétét.
"Biztonsági kifogások és egészségre veszélyes mulasztások esetén minden esetben közöljük mindkettő nevét" - mondta el az mfor.hu-nak Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője.
Az enyhébb esetekben azonban elkerülhető a publicitás. Kathi szerint ugyanis nem szerencsés, ha több ezer esetből egy-két cégnevet emel ki a hatóság. "Ez a pozitív példáknál is igaz, ezzel ugyanis előnybe hoznánk egyes versenytársakat" - mondta a szóvivő. A cégek egyébként egymásra is figyelnek, sőt olykor fel is jelentik a másikat.

A főfelügyelőség honlapján számos ellenőrzés vizsgálati eredménye is olvasható, konkrét nevekkel. Az idei évben például kiemelt szabálysértést követett el a Hajdú-Bihar megyei Tesco, amikor egy sajátmárkás szalámi esetében a lejárati időt - önkényesen - több mint egy hónappal meghosszabbította.
Hajdú-Bihar megyében több ízben is megtévesztették a fogyasztókat: egyes sajtokon két árat tüntettek fel, s a vevővel - a vonatkozó jogszabály ellenére - a magasabbat fizettették meg. A Penny Marketben például 180 forinttal károsították meg a próbavásárló felügyelőt. Kirívó szabálytalanságot találtak korábban az Auchan szigetszentmiklósi üzletében is, ahol az édesipari termékek polcán egérürülék gyülemlett fel.
Ilyen és ehhez hasonló esetekben egyik cég sem kerülheti el a nyilvánosságot, mondta végezetül Kathy Attila.
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Felszarvazott fogyasztók: mocorog a sonka a hűtőben
A sarki bolt választékától is függ az egészségünk
Becsapós reklámok: a megtévesztés mellékhatásai
Karácsonyi vásárlási láz: csak lassan a testtel!