2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyes áruházláncok túlzónak tartják azt a figyelmet, amelyet a fogyasztóvédők fordítanak rájuk a karácsony előtti „razziák” során. Pedig a szabálytalanságok skálája széles: egyes boltokban a magyar nyelvű címkék hiányoznak, mások esetében a karácsonyfaizzókat kellett betiltani. Mfor.hu körkép.

Mire figyeljünk vásárláskor? Tippek!

Csak nyilvánosságot ne!

A fogyasztóvédelmi előírásokat megsértő cégek sok esetben perrel fenyegetőznek, ha nyilvánosságra hozzák a történteket. A vevők ugyanakkor pontosan szeretnék tudni az érintett áruház vagy a gyártó kilétét.

"Biztonsági kifogások és egészségre veszélyes mulasztások esetén minden esetben közöljük mindkettő nevét" - mondta el az mfor.hu-nak Kathi Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője.

Az enyhébb esetekben azonban elkerülhető a publicitás. Kathi szerint ugyanis nem szerencsés, ha több ezer esetből egy-két cégnevet emel ki a hatóság. "Ez a pozitív példáknál is igaz, ezzel ugyanis előnybe hoznánk egyes versenytársakat" - mondta a szóvivő. A cégek egyébként egymásra is figyelnek, sőt olykor fel is jelentik a másikat.

Amikor nincs menekvés

A főfelügyelőség honlapján számos ellenőrzés vizsgálati eredménye is olvasható, konkrét nevekkel. Az idei évben például kiemelt szabálysértést követett el a Hajdú-Bihar megyei Tesco, amikor egy sajátmárkás szalámi esetében a lejárati időt - önkényesen - több mint egy hónappal meghosszabbította.

Hajdú-Bihar megyében több ízben is megtévesztették a fogyasztókat: egyes sajtokon két árat tüntettek fel, s a vevővel - a vonatkozó jogszabály ellenére - a magasabbat fizettették meg. A Penny Marketben például 180 forinttal károsították meg a próbavásárló felügyelőt. Kirívó szabálytalanságot találtak korábban az Auchan szigetszentmiklósi üzletében is, ahol az édesipari termékek polcán egérürülék gyülemlett fel.

Ilyen és ehhez hasonló esetekben egyik cég sem kerülheti el a nyilvánosságot, mondta végezetül Kathy Attila.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Felszarvazott fogyasztók: mocorog a sonka a hűtőben
A sarki bolt választékától is függ az egészségünk
Becsapós reklámok: a megtévesztés mellékhatásai
Karácsonyi vásárlási láz: csak lassan a testtel!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!