2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kijelölték az EU-normatívák jegyében jövőre indítandó hároméves útburkolat-megerősítési program szakaszait.

Kijelölték az EU-normatívák jegyében jövőre indítandó hároméves útburkolat-megerősítési program szakaszait -- értesült lapunk. A beruházás 22 milliárdos összköltségének finanszírozása azonban még bizonytalan. A remélt ISPA-támogatás társfinanszírozása ugyanis nem szerepel a kétéves költségvetésben.


Az EU-szabványoknak megfelelően a tehergépjárművek hazánkban megengedett legnagyobb tengelyterhelését (a gépjármű egy tengelyére nehezedő súlyt) 10-ről 11,5 tonnára kell növelni. Az EU-előírások bevezetése becslések szerint csak a néhány ezer kilométeres tranzitútvonalon is több száz milliárd forintba kerül.

Az országos főúthálózat egyes elemeinek 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolatmegerősítésére, -korszerűsítésére jövőre hároméves program indul, tudta meg a Világgazdaság. Ennek előkészítéseként az Állami Közúti Műszaki és Információs Kht. pályázatot írt ki a tervek elkészítésére.

A hároméves útburkolat-megerősítési program 466 kilométernyi úthálózatot érint és 22 milliárd forintot igényel, tudtuk meg. Finanszírozásához 8,3 milliárd forint ISPA-támogatásra számítanak. Erről a jövő év első negyedében várható döntés. A többit -- információink szerint -- döntően hitelből fedezik.

Az EU a saját pénzügyi eszközeivel támogatott fejlesztési programjainak előkészítésében és megvalósításában elsősorban az Európai Beruházási Bankkal (EIB) működik együtt. Az ISPA-támogatásra számot tartó magyarországi projektek -- közöttük az útburkolat-megerősítési program -- esetében is egyeztetnek az EIB bevonásának a lehetőségeiről, a költségvetés társfinanszírozási hányadának hitellel történő fedezéséről, értesültünk.

A hároméves útburkolat-megerősítési programban szereplő útvonalak (zárójelben az érintett kilométerszelvények):
2-es főút Vác--Parassapuszta (40--79) között
3-as főút Nyékládháza--Tornyosnémeti (171--246) között, Miskolc átkelési szakasz kivételével
6-os főút Budapest--Szekszárd (18--140) között
35-ös főút Nyékládháza--Debrecen (0--78) között
42-es főút Püspökladány--Biharkeresztes (8--57) között
47-es főút Debrecen--Berettyóújfalu (5--35) között
56-os főút Szekszárd--Udvar (4--55) között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!