"Brüsszel adókönnyítéseket is ígért a cégnek" - mondta Verhofstadt a tárgyalások után.
A tüntetéseken eközben több szónok is azt hangoztatta, hogy a multinacionális konszernek gyakorlatilag egymásnak ugrasztják a dolgozókat és a dolog vége az lesz, hogy a munkások rosszabb feltételeket kényszerülnek elfogadni. Egy európai parlamenti képviselő szerint ha ezt hagyják a politikusok, akkor nem lesz baloldali szociális Európa. A tüntetők egyik képviselője szerint pedig a dolgozók üres ígéreteket adhatnak majd át télapóajándékként családjuk gyermekeinek.
A VW brüsszeli gyárában egyelőre Golfokat és Polókat gyártanak, de éppen a múlt hetet megelőzően került nyilvánosságra, hogy a Golfok készítését áttelepítik a cégcsoport két németországi üzemébe. Ez hatalmas felháborodást keltett Belgiumban. A gyár dolgozói azóta folyamatosan sztrájkolnak, a tüntetés ennek az akciósorozatnak a betetőzése volt.
Marad a Seat
Közben elterjedt az a hír is, miszerint a VW mérlegelné spanyol vállalkozása, a Seat autógyártó cég eladását. A vállalat vezetői azonban határozottan cáfolták ezeket a lapértesüléseket. Automobilwoche című német hetilap a VW egyik vezetőjére hivatkozva azt írta, hogy végeztek számításokat spanyolországi gyártótevékenységükkel kapcsolatban, miután elhatározták, hogy nem fogják az ibériai országban, nevezetesen a Seat üzemeiben gyártani az Audi kisautóját, az A1-et, hanem Belgiumban szerelik majd össze ezeket. A korábban az olasz Fiat autógyár modelljeit szerelő Seat 1986-ban került a Volkswagen konszernhez, bár mostanra a spanyol vállalkozás sovány profitot termel a vállalatnak - írja a lap.