2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legkevesebb 15 ezren tüntettek szombaton Brüsszelben a Volkswagen konszern ellen, mert az meg akarja szüntetni egyes modelljei gyártását Belgiumban. A belga kormány közben egyezkedik a céggel.

Maga Guy Verhofstadt belga miniszterelnök bábáskodott annak a megegyezésnek a létrejötténél, amely szerint a VW konszernhez tartozó Audi brüsszeli üzemében gyártják majd a márka A1 jelű kisautóit. A jelentések szerint a gyártáshoz körülbelül háromezer dolgozót alkalmaznak majd, de csak 2009-től. A mostani leépítések 4000 embert érintenek. Azt nem tudni, hogy a közbeeső időben mi lesz a dolgozók sorsa, bár az Audik gyártása miatt állítólag már 2008-tól a Volkswagen beruházásokba kezd a brüsszeli üzemben.

"Brüsszel adókönnyítéseket is ígért a cégnek" - mondta Verhofstadt a tárgyalások után.

A tüntetéseken eközben több szónok is azt hangoztatta, hogy a multinacionális konszernek gyakorlatilag egymásnak ugrasztják a dolgozókat és a dolog vége az lesz, hogy a munkások rosszabb feltételeket kényszerülnek elfogadni. Egy európai parlamenti képviselő szerint ha ezt hagyják a politikusok, akkor nem lesz baloldali szociális Európa. A tüntetők egyik képviselője szerint pedig a dolgozók üres ígéreteket adhatnak majd át télapóajándékként családjuk gyermekeinek.

A VW brüsszeli gyárában egyelőre Golfokat és Polókat gyártanak, de éppen a múlt hetet megelőzően került nyilvánosságra, hogy a Golfok készítését áttelepítik a cégcsoport két németországi üzemébe. Ez hatalmas felháborodást keltett Belgiumban. A gyár dolgozói azóta folyamatosan sztrájkolnak, a tüntetés ennek az akciósorozatnak a betetőzése volt.

Marad a Seat

Közben elterjedt az a hír is, miszerint a VW mérlegelné spanyol vállalkozása, a Seat autógyártó cég eladását. A vállalat vezetői azonban határozottan cáfolták ezeket a lapértesüléseket. Automobilwoche című német hetilap a VW egyik vezetőjére hivatkozva azt írta, hogy végeztek számításokat spanyolországi gyártótevékenységükkel kapcsolatban, miután elhatározták, hogy nem fogják az ibériai országban, nevezetesen a Seat üzemeiben gyártani az Audi kisautóját, az A1-et, hanem Belgiumban szerelik majd össze ezeket. A korábban az olasz Fiat autógyár modelljeit szerelő Seat 1986-ban került a Volkswagen konszernhez, bár mostanra a spanyol vállalkozás sovány profitot termel a vállalatnak - írja a lap.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!