3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemzetközi terjeszkedés során a Mol is szembesült a vállalati kultúra országonkénti változásával. A magyar olajvállalat a Slovnaftnál szerzett tapasztalatokból kíván meríteni horvátországi akvizíciója során.

A nemzetközi kitekintés és a csapatszellem hajtja előre a Mol regionális terjeszkedését - írta szerdán a Financial Times. A brit gazdasági napilap arról számolt be, milyen tapasztalatokat szerzett a magyar nagyvállalat az eltérő kulturális minták kezelésében.

Végeztek egy felmérést a Mol és a 70 százalékos tulajdonában lévő szlovák Slovnaft 45 menedzserének körében, amiből az derült ki, hogy a magyarokra inkább az individualizmus és a teljesítményközpontúság jellemző, míg a szlovákokban erősebb a közösségi szellem, valamint a munka és a magánélet kiegyensúlyozására irányuló törekvés - idézte az MTI az írást.

Mosonyi György, a Mol vezérigazgatója szerint a vállalat regionális terjeszkedése azért működik, mert odafigyel az ilyen részletekre. - Tágítanunk kell nemzetközi kitekintésünket, vissza kell szorítanunk az individualizmust, és nagyobb figyelmet kell fordítanunk a csapatszellemre - mondta.

A londoni lap szerint a kulturális különbözőségek elfogadásával a vállalat részben választ adott a Slovnaft-részesedés megszerzését és általában a térségi terjeszkedését érő bírálatokra. Elemzők ugyanis kételkedtek abban, megvan-e a Molban az ehhez szükséges szakértelem, különösen olyan térségben, ahol populista politikusok szítják a hajdani magyar hegemónia miatt máig élő ellenérzéseket.

A Mol az ilyen aggodalmak csillapítása érdekében a Slovnaft pozsonyi központjába vezényelt mind a húsz menedzserét továbbképzésre küldte, amelynek az volt a célja, hogy erősítse bennük a kulturális különbözőségek iránti fogékonyságot. A Financial Times szerint ezt a stratégiát fogja követni terjeszkedésének következő állomásán, Horvátországban is, miután júliusban megállapodást kötött arról, hogy 505 millió dollárért 25 százalékos plusz egy részvényes részesedést szerez az ottani Ina olajvállalatban.

E beszerzésnek is vegyes visszhangja volt - írta a lap. Idézte Robert Rethyt, a CA-IB Securities elemzőjét, aki szerint "elég nehéz lesz indokolni ezt az árat, bár stratégiai tekintetben tetszetős a lépés. A Mol szép munkát végzett a Slovnaftnál, de az két évig tartott."

Mosonyi szerint viszont a Molt éppen a Slovnaftnál szerzett tapasztalatai segítették hozzá ahhoz, hogy felismerje az Ina "igazi értékét". - Gondos értékelést végeztünk, és egyáltalán nem fizettünk túl sokat. Ez hosszú távra szóló szövetség, nem hároméves üzlet - mondta.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!