3p

A kedvezőtlen gazdasági helyzet hatásai az idén várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a megkérdezettek több mint fele ugyanis legalább akkora összegben vásárol majd ilyen terméket az év végén, mint tavaly, esetleg valamennyivel többet költ majd.

A szórakoztató elektronikai, háztartási elektronikai és mobilkommunikációs termékeket gyártó LG felmérése szerint a hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54 százaléka várhatóan százezer forintot vagy ennél kevesebbet költ 2008 karácsonyán elektronikai cikkekre. Százezer forintnál többet a válaszadók 25,9 százaléka szán ezen termékkategóriára. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD- és plazmatelevíziók lesznek.

A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében, kétszáz fogyasztó megkérdezésével vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90 százalékuk legalább érettségivel rendelkezik, 69 százalékuk pedig fővárosi, vagy valamelyik nagyobb vidéki város lakosa.

A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött: 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40 százalékuk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10 százaléka az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.

A válaszadók 14,8 százaléka 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3 százaléka tervez költeni, 20 százalékuk ötvenezer és százezer forint között szándékozik vásárolni. Százezer forintnál többet a válaszadók 25,9 százaléka szán ezen termékkategóriára.

Az LG felmérése szerint az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke 19,4 százalékos aránnyal a mobiltelefon lesz, ezt követik a plazma és az LCD-televíziók 18,7 százalékkal, majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pen drive, vagy a memória kártya. Az emberek viszonylag nagy arányban vásárolnak még kávéfőzőt és a hajszárítót, illetve asztali DVD-lejátszót, a digitális fényképezőgépet, a porszívót, a vasalót és az mp3-as lejátszót.

A megkérdezettek nagy része - tízből kilenc vásárló - készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12 százaléka tervez áruhitelt felvenni - a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!