A jövőbeni változásokkal összefüggésben elhangzott: jelenleg a vezetőidővel kapcsolatosan hazánkban csak arra van szabály, hogy 4,5 óránként 45 percet kell pihennie az autóvezetőnek, arra viszont nincs, hogy ezt meddig ismételheti egymás után. 2005-től már nálunk is hatályban lesz a munkavállalók munkaidejét szabályozó uniós előírás. Ennek következtében valószínűleg több sofőrt lesz kénytelen alkalmazni a vállalkozás, már csak azért is, mert a csatlakozás után várhatóan meg fognak növekedni az ellenőrzések, és a szabályok megsértése esetén a bírság többszöröse lesz a jelenleginek.
A hétvégi forgalomkorlátozásokkal kapcsolatos szabályozás egyelőre nemzeti hatáskörben marad, az Unió azonban tervezi, hogy a forgalom zökkenőmentesebbé tétele érdekében összehangolja a tagországi előírásokat.
A konferencián szó esett még a december 31-én lejáró osztrák ökopont-rendszerről, melynek új szabályozása még folyik, egyelőre tehát nem lehet semmit tudni a pontok mennyiségéről, elosztásáról. Az azonban bizonyos, hogy annál több jármű mehet át a jövőben Ausztrián, minél kevesebb pontot "fogyasztanak" az egyes autók a nemzeti ökopont vagyonból, vagyis minél korszerűbbek (az Euro-4-ek valószínűleg szabadon haladhatnak majd át.).
Az előadássorozatot Kitley Gábor úr, a Geonardo Kft. igazgatóhelyettese zárta a szállítmányozó KKV-k pályázati lehetőségeiről tartott prezentációjával, melyben felívta a figyelmet arra, hogy a Strukturális és Kohéziós (előcsatlakozási) alapokon túl, a vállalkozásoknak lehetőségük nyílik különféle közösségi programokban való részvételre is (pl. LIFE III), melyek előnye -az előbbiekhez képest-, hogy nincs megszabva pontosan, mire lehet konkrétan kérni a támogatást, az unió csupán a kereteket állapítja meg.
Forrás: Tranzit
Változások és kihívások a szállítás területén
2004. május elsejéig már nincs sok időnk hátra, ugyanakkor rengeteg a teendő, hogy a csatlakozási tárgyalásokon tett ígéreteinknek maradéktalanul eleget tehessünk. A munka megkönnyítése érdekében az ITDH (Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht.) Euro Info Központja október 28-án uniós felkészítő szemináriumot rendezett fuvarozó és szállítmányozó kis- és középvállalkozások számára.