Az internetes közönségmérés területén vezető Nielsen//NetRatings, valamint a Monster.co.uk, a világ legnagyobb karrierportálja közös tanulmányában rámutat arra, hogy ha egy álláshirdető nagyobb 'merítésre', heterogénebb összetételű jelentkező-tömegre tart igényt, akkor az internetet kell választania.
A megkérdezett 2500 potenciális álláskeresőnek, akik a Monster.co.uk oldalon megfordultak az utóbbi időben, 20 százaléka valamilyen kisebbséghez tartozik. Az offline karrier-rovatokat böngészőknek ezzel szemben 8 százaléka az, aki nem a többségi etnikumhoz tartozik. Mindez Magyarországon talán még nem számít fontos szempontnak, de több fejlett országban a munkaadóknak oda kell figyelniük arra, hogy megfelelően 'színes' összetételű legyen a vállalat. Nagy-Britanniában az Equality & Diversity [E&D] program kötelezi a privát és közszférában a munkáltatókat a kisebbséghez tartozók és hátrányos helyzetűek felvételére. Ahhoz, hogy a központi követelmények találkozzanak a cégek tehetséges és jó szakemberek iránti igényével, olyan toborzási felületet kell keresni, amely nagyszámú és változatos összetételű jelentkezőanyagot biztosít.
A Monster.co.uk büszkén hirdeti, hogy az ő pályázóik nemcsak fehér bőrűek, hanem mindenféle minoritás képviselői megtalálhatóak itt. A kormányzati E&D program három évvel ezelőtti beindulása óta kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy magukhoz vonzzák a kisebbségi és fogyatékkal élő álláskeresőket is. A cég kapta az esélyegyenlőségért tett munkájáért az Age Positive Recruitment Excellence Award for Best Online Recruiter díját is.
(Menedzsment Fórum)
Változatosabb jelölteket kínál az online toborzás
Sokszínűbb jelöltanyagból válogathatnak azok, akik az interneten teszik közzé álláshirdetésüket, állítja egy felmérés.