A vásárlók a Dr Peter Collett által vezetett felmérés szerint hat különböző állathoz hasonlíthatóak, derül ki a btl.hu cikkéből.
A férfiak 35 százalékáa egyedül indul vásárolni, és igyekszik azt gyorsan elintézni, ők a gepárd típus, mivel ez az állatfajta is villámgyors és rövid rohammal szerzi meg a zsákmányt.
A nők egyharmada barátaival vásárol, és végigkutatja a pláza kínálatát, ezzel a varacskos disznó táplálkozási szokásaira emlékeztet.
Emellett még a zebra, a pávián, az oroszlán és az elefánt vadászmódszerei alapján is beosztották a vásárlóközönséget.
Dr Collett szerint a vásárlás egyáltalán nem olyan racionális folyamat, melyet ésszerű okok vezérelnek. A pszichológus úgy látja, ősi ösztönök vezetik az embereket, mikor beszerzik a cikkeket, melyek többségére valójában semmi szükségük nincsen.
Varacskos disznóként vásárol a nők harmada
A Visa UK pszichológiai indíttatású kutatása szerint a bevásárlóközpontok nagyvárosi dzsungelként is felfoghatóak.