3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

November közepén írhatja ki a BKV az új pályázatot az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére. Az azonban még nem biztos, hogy a 60 milliárdos tenderen elindulnak a júliusban eredménytelennek nyilvánított kiírás esélyesei. A helyzetet bonyolítja, hogy vezető fővárosi politikusok szerint a jelenlegi pénzügyi lehetőségek között nem lenne szerencsés, ha a BKV belevágna az általuk kockázatosnak ítélt projektbe, tudta meg az mfor.hu.

Miért ellenzik a csipkártya-tendert?

"Fenntartom korábbi álláspontomat, miszerint a 60 milliárdos beruházás a tervezett keretek között túl nagy kockázatot jelent a BKV és így Budapest számára" - mondta lapunknak Ikvai-Szabó Imre, a fővárosi közgyűlés SZDSZ-es képviselője, aki az elmúlt ciklusban főpolgármester-helyettesi tisztséget is betöltött. Úgy véli, a város pénzügyi helyzete nem teszi lehetővé, hogy a jelenlegi elképzelések szerint vágjanak bele az Elektra megvalósításába. "A választások óta még nem alakultak meg a bizottságok, így nem teljes a BKV tulajdonosi kontrollja sem. Emiatt szerencsétlennek tartanám, ha most kiírnának egy újabb pályázatot" - magyarázta a képviselő.

Ikvai-Szabó Imre szerint azt sem lehet garantálni, hogy az elektronikus rendszer jelentősen visszaszorítja a bliccelők számát, így a várt bevételekre sem számíthatnak biztosan. Koós András ezzel kapcsolatban megjegyezte: sehol a világon nem lehet nullára szorítani a potyautasok számát. "A csipkártyás rendszer kiépítésével azonban 5-10 százalékkal kevesebben utaznának jegy nélkül a járatokon, ami évente 3,5 milliárd forintos plusz bevételt jelentene" - tette hozzá.

Kiszűrhetetlen bliccelők?

A bliccelők teljes kiszűrése azért sem lehetséges, mivel csak a metróvonalak bejáratánál lehet zárt kapurendszert kiépíteni, a buszokon és a villamosokon nem. A felszíni járatokon továbbra is az ellenőröknek jut az a feladat, hogy megküzdjenek az ingyen és bérmentve utazókkal.

A projektigazgató szerint egyébként a csipkártyás bérlet 500-600 forintba, míg a többször feltölthető jegy 250-300 forintba kerülne. A bérletet a 65 éven felülieknek is meg kell majd venniük, mivel ennek hiányában nem tudnának átjutni az elektronikus kapukon. Így az állam is pontos képet kap majd arról, milyen arányban használják a járatokat az ingyenes utazásra jogosult idősek. Ők egyébként adott esetben vissza is válthatják majd a megvásárolt bérletet.

A közlekedési vállalat projektigazgatója kiemelte: az Elektra nem jelent burkolt áremelést, így az utazás költségeinek jövőbeni emelkedése teljesen független lesz a rendszer kiépítésétől.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!