Mint arról Molnár Richard a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője beszámolt, a vonal fejlesztése 45 milliárd forintba kerül. Ennek során átépítik a tárnoki, kápolnásnyéki, gárdonyi és dinnyési állomásépületeket, gyalogos aluljárókat alakítanak ki, valamint átépítik a felsővezeték-biztosító berendezését és a vasúti pályát is.
Az MTI beszámolója szerint az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek. Egyébként az elővárosi vasútfejlesztés részeként eddig a Budapest-Cegléd vonalon befejeződött a vecsési és üllői állomások átépítése, felújították az Albertirsa-Cegléd pályaszakaszokat is.
Korszerűsítik 2007-ig Monor, Pilis és Cegléd állomásait, a folytatódó pálya- és felsővezeték-felújítások óránként 140 kilométeres haladási sebességet tesznek lehetővé a személyvonatok számára. A beruházás várhatóan 8,5 milliárd forintba kerül. Molnár Richard közölte: a Budapest-Tatabánya vonalon folytatódik a 2003-ban megkezdett Törökbálint-Biatorbágy vonalszakasz átépítése, ezen a szakaszon a vonatok megengedett sebessége 120-ról 140 kilométerre növekszik a 3,5 milliárdos fejlesztés nyomán. A tervek szerint 2005-ben fejeződik be az 1999-ben megkezdett Budapest-Nagykáta vonal 13 milliárd forintba kerülő korszerűsítése, a Tápiószecső és Nagykáta közötti pályaszakasz felújításával.
Vasútfejlesztés 45 milliárd forintért
A közeljövőben megkezdik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztését, amely a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának része.