A föderáció privatizációs ügynöksége, az FBiH korábbi adatai szerint a 150 millió konvertibilis márka értékben megígért beruházásból csupán 6 milliónyi teljesült. A FBiH szerint nagy a valószínűsége, hogy felmondják a szerződést, mivel minden ezzel foglalkozó bizottsági jelentés arra mutat, hogy a szerződési feltételeket nem teljesítették, és nem is lehet már teljesíteni ezeket az idő rövidsége miatt.
A lap szerint - aki a kormányfőt idézte - már a következő kormányülésen döntés születhet a szerződés felmondásáról.
Több mint egyéves tárgyalássorozat után 2006 augusztusban írta alá az INA-Mol 50-50 százalékos közös konzorciuma a bosznia-hercegovinai föderáció kormányával a legnagyobb boszniai benzinkúthálózat, az Energopetrol 67 százalékának megvételéről szóló szerződést, tőkeemelés keretében.
A szerződés szerint a konzorcium 10,2 millió boszniai márkát (6,7 millió dollár) fizet a 67 százaléknyi tulajdonrészért, továbbá a tőkeemelés révén 60,195 millió boszniai márkát adósságszolgálatra, valamint 150 milliót beruházásokra költ a következő három évben. Az Energopetrol 1.059 alkalmazottja foglalkoztatásának biztosítására 4,5 millió boszniai márkát használnak fel - áll a Mol által akkor kiadott közleményben.
Az Energopetrol megmaradó részéből 22 százalék állami tulajdonban maradt, 11 százalék pedig kisbefektetők kezében. Formailag 2007. március 29-től a magyar Mol és a horvát INA olajtársaságok a boszniai Energopetrol üzemanyag-forgalmazó vállalat részvényeinek 67 százalékát tulajdonolják. Mindegyik 33,5 százalékot, egyenként 1.840.129 rendes részvényt birtokol.
A Mol és az INA már jelen volt az ország növekvő nagy- és kiskereskedelmi piacán. A közös működés egyértelmű vezető szerepet jelent a bosnyák kiskereskedelmi piacon és hosszabb távon jelentős szinergiákat eredményez - áll az akkori közleményben.
MTI/Menedzsment Fórum