A legnagyobb belga légitársaság, az SN Brussels Airlines statisztikája szerint 92 törzsutas-program létezik a világon, összesen 120 millió taggal.
A törzsutasok közül 74 millió amerikai és 24 millió európai, és 27-28 százalékuk számít aktívnak, azaz olyan utasnak, aki az elmúlt egy évben legalább egyszer utazott repülőgéppel.
A cégek ilyen típusú programjainak lényege, hogy minél többet repül valaki az adott légitársaság gépeivel, annál több mérföldet, illetve kilométert, pontot, stb. gyűjt, és ezeket egy adott szint elérése után beválthatja ingyenes repülőjegyekre.
Ma már a repüléssel szerzett kedvezmények részaránya 60 százalékra süllyedt az egész rendszerben. Növekszik a hitelkártya-használattal, autókölcsönzéssel, telefonálással, és a szállodai szobafoglalással szerzett mérföldek, illetve pontok aránya.
A törzsutas-programok nagyon hatékonyak az utasok hűségessé tételében, de a légitársaságok szempontjából van két igen jelentős hátrányuk: először is egyre többe kerül fenntartásuk, a különböző forrásból származó jutalompontok regisztrálása, másrészt túlontúl megnőtt az utasok számláin lévő pontok, mérföldek mennyisége.
A belga légitársaság adatai szerint 20 év alatt a sok millió utas világszerte összesen 9,77 trillió (azaz 9,77 milliárdszor egymilliárd) mérföldet gyűjtött össze, amiből 8,55 trillió még mindig felhasználásra vár.
Ha ezt a törzsutas-programok tagjai mind átváltanák 765 milliárd dollár értékű bónuszukat ingyenes repülőjegyekre, az az egész légi közlekedési szektort térdre kényszerítené. (MTI hír nyomán)
Veszélyesen felduzzadt törzsutas-programok
A legnagyobb belga légitársaság, az SN Brussels Airlines statisztikája szerint 92 törzsutas-program létezik a világon, összesen 120 millió taggal.