Veszteségből nyereség: tekintse meg táblázatunkat!
A javuláshoz valamennyi ágazat hozzájárult: az erőművi turbórendszerek és az erőművi környezeti szektor 2 százalékos eredményt mutat az előző évi 2,3 százalékos veszteséghez képest. Az erőműszerviz 15,5 százalékos eredményével meghaladta a kitűzött célokat. A közlekedési szektor a 2004/05-ös 4-ről 6,3 százalékra emelte eredményét. A társaság szerint a javulás a megrendelések szigorú megválasztásának, illetve növekedésének, a költségcsökkentésnek és a javuló projektkivitelezésnek köszönhető. A francia cég nyeresége 178 millió eurót tett ki az előző pénzügyi év 628 millió eurós vesztesége után.

A cash-flow a 2005/06-os évben 525 millió euróra nőtt az előző évi 77 millió euróhoz képest. Ennek oka a teljesítmény növekedése, a működő tőkeigény további csökkenése valamennyi szektorban, valamint a csökkenő pénzkiáramlás (115 millió euró a 2004/05-ös 366 millió euróhoz képest), ami a GT24/GT26 gázturbináknak volt köszönhető.
Apad az adósságA nettó adósságállomány 2006. március végére 1,25 milliárd euróra csökkent a 2005. áprilisi 1,65 milliárdról, köszönhetően a további profiltisztításnak és a pozitív cash-flow-nak. A pozitív eredmény 1,84 milliárd euróra emelte a saját tőke nagyságát 1,58 milliárdról. Ennek következtében a nettó adósságállomány alaptőkéhez viszonyított aránya 104-ről 68 százalékra esett vissza.
A 2005/06-os pénzügyi évben az Alstom befejezte három éve megkezdett akciósorozatát. A kereskedelmi tevékenység visszatért a normális szintre, a GT24/GT26 gázturbinák problémái megoldódtak, és újabb erőművi egységeket értékesítettek.
Patrick Kron elnök-vezérigazgató elmondta: "Eredményünk a 2007/08-as évben eléri majd a 7 százalékot. Ebből 8 százalékot a két erőművi szektor ad közösen (az erőművi turbórendszerek és az erőművi környezeti szektor, illetve az erőműszervíz), 7 százalékot pedig a közlekedési ágazat."
Menedzsment Fórum