"Amíg a németek jól szerepelnek a villámháborúban, addig hajlamosak elveszteni a csatákat" - fogalmazott csütörtöki beszámolójában Leif Östling, a Scania elsőszámú vezetője. Mivel nagyon valószínűnek tűnik, hogy a svéd gyártó a német MAN-hoz kerül, sokan úgy vélik, meggondolatlan volt a hasonlat a vezetőtől.
"December 6-án tettem néhány olyan kijelentést Németországgal kapcsolatban, amelyet félreértelmeztek. Soha nem állt szándékomban, hogy ellenségesnek tűnjek, de amennyiben bárkiben is ellenérzést váltottam ki, bocsánatot kérek. Az eset mélységesen bánt" - fogalmazott Östling.
"Elképzelhetetlen, hogy olyan ember álljon a Scania élén, aki ilyen kijelentésre ragadta magát" - adott hangot elégedetlenségének a MAN szóvivője a Financial Times hasábján. Kijelentése annak tükrében még inkább figyelemre méltó, hogy a vállalat nemrég a svéd Local hasábjain biztosította a vállalat dolgozóit arról, hogy nem kell aggódniuk munkahelyükért.
Mint ismert a német MAN jövő év január 31-ig hosszabbította meg a svéd Scaniára tett, eredetileg december 11-ig érvényes felvásárlási ajánlata határidejét. A MAN lépését azzal indokolta, hogy az EU-bizottság is december 6-ról december 20-ra halasztotta az üggyel kapcsolatos versenyjogi döntését.
A MAN-Scania egyesüléssel Európa vezető teherjárműgyártó cége jönne létre, hatékony növekedési lehetőségekkel. Elemzők szerint az ügylet 10-12 milliárd euróba kerülhet a MAN-nak. A két cég piaci tőkeértéke közel azonos, majdnem 9 milliárd euró.
A MAN jelenleg a harmadik számú teherautógyártó Európában, a Scania a negyedik. Együttes piaci részarányuk 29 százalékos lenne, megelőzve a mostani első helyezett és világszinten második helyezett, az ugyancsak svéd Volvo 27 százalékos, és az európai második helyezett DaimlerChrysler 20 százalékos részesedését.