
Lassan, de biztosan kezdik felfedezni a vállalatok azt az egyre komolyabb fizetőképes réteget, amely képes és akar is áldozni a jobbnál jobb férfi kozmetikumokra, az öregedésgátló és szemránckrémekre. A LOréal mintegy 49 százalékos növekedést ért el a férfi szegmensben 2005-ben, s a szám jól bizonyítja, mennyire helyes döntés volt a vállalat részéről, hogy piacra dobja új, férfiaknak készült bőrápoló készítményeit.
A vállalat adatai szerint a férfi bőrápolók eladása tavaly mintegy 11 százalékkal nőtt, s kiérdemelte a leggyorsabban növekvő szektor címet. Noha a trend a tengerentúlról indult, már Európában is számos metroszexuálissal találkozhatunk, amit a vállalat statisztikái is alátámasztanak. Ezek szerint míg az európai férfiak mindössze 3 százaléka használt valamilyen bőrápoló terméket a 90-es évek elején, addig az arány 20 százalékra emelkedett 2003-ra.
A fiatalok ápoltabbak
A fiatalabb férfiak körében nagyobb népszerűségnek örvendenek a kozmetikai termékek, Európában a 30 év alattiak 24 százaléka használ ilyen cikkeket. Japánban ezzel szemben 30, míg Dél-Koreában 80 százalékos ugyanez az arány. "A mai fiatal férfiak számára már természetes a gyantáztatás, a testépítés, a szolárium és a fodrász. Lehet, hogy ennek az az oka, hogy a mostani fiatal korosztály már az MTV-n, a valóság show-n és az interneten nevelkedett. Mindenesetre ezek a srácok bármelyik percben készen állnak a 15 perces hírnévre" - fogalmazott az egyik amerikai férfidivatcég pr-os munkatársa.

A LOréal szerint a szegmensben még jelentős piaci potenciál rejlik. "Gyerekcipőben jár a metroszexuálisokat megcélzó piac. Hidratálót még kevesebb mint 20 százalék használ, s további 25 százalék szívesen kipróbálna valamilyen bőrápoló készítményt" - fogalmazott a LOréal egyik szakértője. "Szerencsére már sikerült eltávolodni azoktól a beidegződésektől, miszerint csak nők használnak kozmetikumokat, de a legtöbben még mindig nincsenek tisztában azzal, hogy mit és hogyan használjanak, ezért nemcsak termékekre, de képzésre is szükség van" - tette hozzá a szakértő.
Lényegtelen, hogy idős vagy fiatal, a metroszexuálisok itt vannak közöttünk, s itt is maradnak. A réteg ismerői szerint idővel a kifejezés is elavulttá válik, mivel egyszerűen férfiakról fogunk beszélni, akik élvezik a vásárlást, a szép ruhákat és a kozmetikai készítményeket.
Menedzsment Fórum