3p

A Visegrádi Országok a jövőben is közösen kívánják népszerűsíteni a régió látnivalóit a tengerentúli turisták számára. A három éve tartó együttműködés meghozta eredményét: az USA-ból, Japánból és Kínából egyre többen látogatnak a négy országba.

A Visegrádi Országok együttműködésének köszönhetően dinamikusan nőtt a régióba érkező tengerentúli turisták száma. A négy ország turisztikai vezetői különböző marketingszervezetekkel karöltve az elmúlt napokban Magyarországon tárgyalták meg a következő időszak közös terveit. Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország 2003 és 2006 között egymillió eurót költött közös akciókra és régió népszerűsítésére - mondta el tegnap Pál Béla, turizmusért felelős államtitkár. Marketingtevékenységre a Nemzetközi Visegrádi Alapból is jutott 19 ezer euró, miután a Magyar Turizmus Rt. sikeresen pályázott a támogatás elnyerésére.

Célkeresztben az USA, Japán és Kína

A négy ország az USA-t, Japánt és Kínát vette célba. A távoli államok turistái ugyanis ritkán látogatnak el egyetlen közép-kelet-európai országba, inkább körutazáson vesznek részt. Egy üdülés alatt keresik fel a visegrádi négyek (V4) látványosságait.

"A tengerentúli turisták idecsábítására csak az egész régió bemutatásával tudunk versenyre kelni" - mondta az mfor.hu-nak Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója. Ebben a tekintetben a négy ország nem versenytárként, hanem partnerként tekint egymásra.

Ennek keretében a V4-ek együtt vettek részt az elmúlt esztendőkben USA, Japán és Kína legfontosabb turisztikai kiállításain. A rendezvényeken régióbeli vállalatok is bemutatkoztak. Főként szállodák és utazási irodák ismertették szolgáltatásaikat. Ezen kívül a négy ország a célpiacok nyelvén közös kiadványt és térképet jelentetett meg, amelyeket az időközben megszületett logó és a "European Quartet - One Melody" szlogen egységesít. Jelentős sikert ért el a közös reklámfilm is, amely díjat nyert a karlovy vary-i turisztikai filmfesztiválon.

Biztató eredmények, további lépések

Az együttműködésnek köszönhetően az amerikai turisták nálunk eltöltött vendégéjszakáinak száma 2004-ben 11 százalékos, 2005-ben 10 százalékos növekedést mutatott. Japánból 2004-ben 33 százalékkal, 2005-ben 10 százalékkal regisztráltak több vendégéjszakát. Kína esetében tavaly 22 százalékos volt a bővülés. Mindez azt jelenti, hogy 2003 és 2005 között 230 ezerrel nőtt a három országból érkező turisták vendégéjszakáinak száma. Szlovákiában, Lengyel- és Csehországban szintén kedvező számokat mutatnak a statisztikák.

A V4-ek turisztikai képviselői a jövőben is együtt kívánnak működni. Az érintett marketingszervezetek a 2006-os esztendő feladatait is egyeztették Magyarországi látogatásukon. Eszerint tovább fejlesztik közös honlapjukat (www.european-quartet.com) és elkészítenek egy világörökségi kiadványt, amely tematikusan mutatja be a négy ország látnivalóit. Ezen kívül idén is ellátogatnak nemzetközi kiállításokra, ahol a régió turisztikai vállalatai is képviseltetik majd magukat. A távolabbi elképzelések között a koreai és az indiai piac célbavétele is szerepel.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!