"Noha a kiigazítással lefelé módosult az előrejelzésünk, a reklámköltés még így is egészséges mértékben növekszik idén" - mondta el Steven Fredericks, az elemző cég vezére. "A hirdetésekre fordított összeg nagyságának változásában nagy különbségek lesznek az egyes szektorok között: az internet és a televízió az átlagnál jobban, a rádió és a nyomtatott sajtó pedig rosszabbul fog telesíteni" - tette hozzá.

Az internet és a spanyol nyelvű média esetében jelezhető előre a legnagyobb ugrás, mindkét szektorban nagyjából 13 százalékos emelkedésre lehet számítani. A kábeltévék esetében ugyanez az adat 6, az újságoknál pedig 0,2 százalék.
Az eMarketer saját elemzője hangsúlyozza, hogy a TNS elemzésében nem szerepel a fizetett keresőmarketingre fordított összeg, amellyel együtt az online hirdetések szegmense már nem 13, hanem 30 százalékos növekedést mutat. Ha a webes reklámozást mindennel együtt kivennénk a reklámtortából, a teljes amerikai reklámköltés növekedése mindössze 2,8 százalékos lenne - írja az eMarketer.
A Merril Lynch elemző cég korábban 5,3, a BIPE/Groupe Interdeco/OMD pedig 4,4 százalékos összesített növekedést jelzett előre.