2p

4,9 százalékkal, 150,3 millió dollárra fog nőni 2006-ban a reklámköltés az USA-ban. Ez sem kis összeg, de januárban még 5,4 százalékot prognosztizáltak - áll a TNS Media Intelligence friss tanulmányában.

"Noha a kiigazítással lefelé módosult az előrejelzésünk, a reklámköltés még így is egészséges mértékben növekszik idén" - mondta el Steven Fredericks, az elemző cég vezére. "A hirdetésekre fordított összeg nagyságának változásában nagy különbségek lesznek az egyes szektorok között: az internet és a televízió az átlagnál jobban, a rádió és a nyomtatott sajtó pedig rosszabbul fog telesíteni" - tette hozzá.

Az internet és a spanyol nyelvű média esetében jelezhető előre a legnagyobb ugrás, mindkét szektorban nagyjából 13 százalékos emelkedésre lehet számítani. A kábeltévék esetében ugyanez az adat 6, az újságoknál pedig 0,2 százalék.

Az eMarketer saját elemzője hangsúlyozza, hogy a TNS elemzésében nem szerepel a fizetett keresőmarketingre fordított összeg, amellyel együtt az online hirdetések szegmense már nem 13, hanem 30 százalékos növekedést mutat. Ha a webes reklámozást mindennel együtt kivennénk a reklámtortából, a teljes amerikai reklámköltés növekedése mindössze 2,8 százalékos lenne - írja az eMarketer.

A Merril Lynch elemző cég korábban 5,3, a BIPE/Groupe Interdeco/OMD pedig 4,4 százalékos összesített növekedést jelzett előre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!