Senki nem gondolta, hogy az online kereskedelem be van oltva a gazdasági válság ellen, de a legtöbb előrejelzés legalább parányi növekedést mutatott. A számítások nem váltak be.
November első 23 napjában az online eladások négy százalékkal, 8,2 milliárd dollárra csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte a ComScore piackutató cég, amely szerint a november-decemberi forgalom várhatóan 29,2 milliárd lesz, ami azonos a tavalyi értékkel.
Ez meglehetősen rossz kilátás az internetes kereskedőknek, akik közül az utóbbi években sokan hozzászoktak az év végi ünnepi bevásárlási időszak kétszámjegyű növekedéseihez. Már az októberi értékesítések is csak csekély, egy százalékos mértékben bővültek.
Andrew Lipsman, a ComScore szakértője szerint példa nélküli forgalomcsökkenésről lehet beszélni, aminek elsősorban a bizonytalan tőzsdei helyzet és a gyönge munkaerőpiaci környezet az okozója.
A ComScore felmérése szerint az amerikai fogyasztók 46 százaléka úgy kíván takarékoskodni idén, hogy olcsóbb ajándékokat vásárol, 47 százalék úgy válaszolt, hogy kevesebbet.
Az év végi vásárlási szezon az online kereskedők számára is kulcsfontosságú időszak; legtöbbjük, mint például az egyik legnagyobb, az Amazon.com ebben a periódusban könyvelheti el a legtöbb eladást, és éri el egész évi profitját.