A határátkelőhelyekre is kitett plakátok hatására várhatóan nem fordulnak majd vissza a nyaralni vágyók, ám az egyesület közleménye szerint a kampány arra alkalmas lehet, hogy "néhányan elgondolkodjanak azon, érdemes e több száz kilométert utazni vagy sem".
Az egyesület kampánya elsősorban a családos középrétegeket szólítja meg. A balatoni vállalkozók ezzel a plakáttal azt is szeretnék bizonyítani, hogy az elmúlt hetekben megjelent balatoni hirdetések mellett más célcsoportokat is el lehet érni, nemcsak a tizenéveseket. Erre a célcsoportra fókuszáló kampány indult ugyanis a napokban. A 25 év alatti fiataloknak szóló rajzfilmklip, a KFT együttes Balatoni nyár című dalának megrajzolt változata, a Magyar Turizmus Zrt. rendelte meg és terjeszti vírusmarketing formájában.
Korábban a Mi Balatonunk Közhasznú Társaság arra bírta rá a balatoni vállalkozókat, hogy közösen igyanak a tó vízéből, ezzel bizonyítva azt, hogy a Balaton tisztasága nem lehet a fejlesztések gátja. A kampányt a Magyar Turizmus Rt. is támogatta.