2p

Az elmúlt száz év száguldása és a gazdasági válság okozta toporgás után a fontolva haladás ideje következik az autóipari fejlesztésekben - mondta egy pénteki győri konferencián a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Urbán László a Fenntarthatóság - Autóipar Magyarországon 2010 című tanácskozáson elmondta: nem világos még, hogy merre fejlődnek a személyautók, a krízis által lenyomott eladási mutatók miatt számos társaság visszafogja fejlesztéseit.

Az új technológiákról szólva megjegyezte: egyetlen olyan elektromos hajtású autó van a piacon, amelynek akkumulátora kétszáz kilométernél nagyobb távot bír ki feltöltés nélkül, ám e modell elterjedését kétségessé teszi, hogy kifejlesztője, az Audi "nem tipikus népautókat forgalmaz".

Gond lehet, hogy csak most kezdik egységesíteni az árammal újratöltésnél alkalmazandó szabványokat, és megoldatlannak látszik e kocsik fűtésének kérdése is, ami elrettentheti az európai gyártókat és vásárlókat is -sorolta a vezető.

Megemlítette: cégük is "belefejlesztett a válságba": fél évtized alatt 90-ről 300 ezerre bővítették éves termelésüket. A hazai piacról szólva pedig megjegyezte: míg 2008 januárjában 18 ezer új autót adtak el, addig egy évre rá már csak 12 ezret, a múlt hónapban pedig hatezernél alig néhány százzal többet.

Miközben 2007-ben 140 millió autó gyártására volt elegendő a világkapacitás, 2008-ban 90, tavaly 60-70 millió új kocsit értékesítettek – jegyezte meg. Európa a 2008-as autógyártási színvonalat nem fogja még egyszer elérni – jövendölte Török István, a konferenciát a Széchenyi István Egyetemmel közösen szervező Autóipari Tanácsadói Klaszter menedzsere, aki szerint azért is kell az ágazatnak az önszerveződés – így a közös beszerzés, értékesítés és fejlesztés - útjára lépnie, hogy életben maradjon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!