Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Az elmúlt száz év száguldása és a gazdasági válság okozta toporgás után a fontolva haladás ideje következik az autóipari fejlesztésekben - mondta egy pénteki győri konferencián a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Urbán László a Fenntarthatóság - Autóipar Magyarországon 2010 című tanácskozáson elmondta: nem világos még, hogy merre fejlődnek a személyautók, a krízis által lenyomott eladási mutatók miatt számos társaság visszafogja fejlesztéseit.

Az új technológiákról szólva megjegyezte: egyetlen olyan elektromos hajtású autó van a piacon, amelynek akkumulátora kétszáz kilométernél nagyobb távot bír ki feltöltés nélkül, ám e modell elterjedését kétségessé teszi, hogy kifejlesztője, az Audi "nem tipikus népautókat forgalmaz".

Gond lehet, hogy csak most kezdik egységesíteni az árammal újratöltésnél alkalmazandó szabványokat, és megoldatlannak látszik e kocsik fűtésének kérdése is, ami elrettentheti az európai gyártókat és vásárlókat is -sorolta a vezető.

Megemlítette: cégük is "belefejlesztett a válságba": fél évtized alatt 90-ről 300 ezerre bővítették éves termelésüket. A hazai piacról szólva pedig megjegyezte: míg 2008 januárjában 18 ezer új autót adtak el, addig egy évre rá már csak 12 ezret, a múlt hónapban pedig hatezernél alig néhány százzal többet.

Miközben 2007-ben 140 millió autó gyártására volt elegendő a világkapacitás, 2008-ban 90, tavaly 60-70 millió új kocsit értékesítettek – jegyezte meg. Európa a 2008-as autógyártási színvonalat nem fogja még egyszer elérni – jövendölte Török István, a konferenciát a Széchenyi István Egyetemmel közösen szervező Autóipari Tanácsadói Klaszter menedzsere, aki szerint azért is kell az ágazatnak az önszerveződés – így a közös beszerzés, értékesítés és fejlesztés - útjára lépnie, hogy életben maradjon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.