A DVD-lejátszóval felszerelt háztartások száma megduplázódott egyetlen év alatt. Figyelemre méltóan elterjedt a hifitorony, a CD-lejátszó és a videokamera is. Új trend, hogy egy háztartásban több színes tévékészülék, videorekorder, sétálómagnó stb. található - írja a Magyar Hírlap.
Prosperál a szórakoztatóelektronikai készülékek piaca. A többi között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet közelmúltban végzett felmérése a háztartások felszereltségéről. Ebből az is kiderül, hogy a szórakoztatóelektronikai készülékek kereskedelmi forgalma tavaly 120 milliárd forint körül alakult, ami húsz százalék növekedést jelent az előző évhez képest.
Az emelkedést Schiller Tamás, a GfK területvezetője a Magyar Hírlapnak három fő okkal magyarázza. Egyrészt a vásárlóerő relatív növekedésével és az átlagárak csökkenésével. Másrészt pedig a kereskedelem fejlődésével. A szakáruházak és hipermarketek láncai országszerte új üzletekkel bővültek. Minden korábbinál nagyobb felületen kínálják a gazdag választékot. Ugyanakkor az új üzletek nyitásával együttjáró akciók, árengedmények vásárlásra csábítanak olyan fogyasztókat is, akik csak későbbre terveztek beszerzéseket. A forgalom növekedésének harmadik lehetséges oka a lakásépítés fellendülése. Az új otthonok tulajdonosai gyakran új készülékekkel szerelik fel háztartásukat - számolt be a Magyar Hírlap.
Kapcsolódó anyagok
Növekvő életszinvonalat jelez az autóállomány
Új trend a több televízió egy háztartásban
A DVD menti meg a kiadókat
Egyre többféle háztartási gépet használunk
Viszik a DVD-ket
Az életszínvonal növekedését tükrözi, hogy a családok egyre több és egyre drágább szórakoztatóelektronikai készülékeket vásárolnak.