A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) több panasz is érkezett az eljárás miatt, a szervezet versenyfelügyeleti eljárás keretében vizsgálja az ügyet március óta.
Várhatóan szeptember közepéig születik döntés arról, hogy a Magyar Telekom visszaélt-e gazdasági erőfölényével, amikor olyan feltételeket teremtett, hogy az ADSL-akciókban csak azok vehetnek részt, akiknek a telefonvonalán a szerződés előtti három hónapban nem volt ilyen szolgáltatás. A GVH-hoz több panasz is érkezett az eljárás miatt, a szervezet versenyfelügyeleti eljárás keretében vizsgálja az ügyet március óta.
Az internetszolgáltatók a legnagyobb hazai távközlési cég területén jelenleg csak azoknak kínálják az akciós csomagokat, akiknek a telefonvonalán a szerződés előtti három hónapban nem volt ADSL-előfizetés. A múlt év szeptemberétől hivatalosan is megvalósult a szünetmentes szolgáltatóválasztás az ADSL-piacon, azonban kellemetlen meglepetés érte azokat, akik az internetes cégek 2005 őszén meghirdetett akciói hatására élni akartak a lehetőséggel és szolgáltatójuk lecserélésére készültek.
A hurokátengedés hozza a megoldást
A szünetmentes szolgáltatóváltás, amelyet a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a verseny élénkítésére szánt, így nem hozta meg a várt eredményt. Tavaly ősszel, amikor a Magyar Telekom bevezette az új konstrukciót, jogszerű volt a lépése - közölték az NHH-nál.
Azóta viszont megszületett egy fontos szabályozás, amely véget vethet a helyzetnek a teljes hurokátengedéses konstrukció elterjedésével. A modell lényege: a Magyar Telekom birtokában lévő, a telefonközponttól az előfizető készülékéig húzódó vezetéket (előfizetői hurkot) a szolgáltató a tulajdonostól bérbe veszi, hogy azon keresztül a saját szolgáltatásait juttassa el az előfizetőhöz - írja a Világgazdaság.