A takarékoskodási programra kényszerülő Volkswagen 2003-ban 136 millió eurót költött reklámra, s ilyen tekintetben vezető helyet foglal el a német piacon. A vásárlók viszont mégis a BMW-vel és a Mercedes-szel a legelégedettebbek.
A wolfsburgi konszern tavalyi, 136 millió eurós reklámköltsége 8 millió eurós növekedést jelez az előző évhez képest, áll az Adac.AutomarxX aktuális piaci jelentésében, amit a Center Automotive Research (CAR) tett közzé. Ez egyben azt is jelenti, hogy a wolfsburgi konszern tovább növelte előnyét a második helyezett Renault-val szemben. Utóbbinál csupán 5 és fél millió eurós növekedést lehetett kimutatni (111, illetve 116,51 millió). A VW-nél nagyobb ugrást csupán a Toyota produkált: a 2002-es 73 millió helyett tavaly már 91,38 millió eurót adott ki a cég márkáinak ismertté tételére. Bár a reklámpiac összességében enyhe csökkenést mutatott, a nem német autógyárak tovább növelték részesedésüket azon, 54-ről 57,7 százalékra. Az elemzés csak a Németországban futó autóreklámokat vette figyelembe.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban hírül adta, a Volkswagen rossz piaci helyzete miatt takarékoskodási program bevezetésére kényszerült. Ennek részeként a konszern létszámstopot rendelt el németországi gyáraiban . A cég nehézségeit jelzi, hogy a tavalyi évet 233 millió eurós mínusszal zárta.
A CAR minden harmadik hónapban azt is felméri, mely márkákkal a legelégedettebbek a vásárlók. Ilyen tekintetben márciusban a BMW és a Mercedes vezette a sort, csakúgy, mint 2003 decemberében. A harmadik helyről viszont az Audi leszorította a Porschét.
(Menedzsment Fórum)
Volkswagen: a reklámrekord ellenére is csökken a bevétel
A takarékoskodási programra kényszerülő Volkswagen 2003-ban 136 millió eurót költött reklámra, s ilyen tekintetben vezető helyet foglal el a német piacon. A vásárlók viszont mégis a BMW-vel és a Mercedes-szel a legelégedettebbek.