3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb európai autókonszern, a Volkswagen, sajtójelentések szerint visszatérést tervez az ötnapos, 35 órás munkahéthez: a vezetés elképzelései szerint a dolgozóknak ugyanazért a bérért kellene hosszabb ideig dolgozniuk. Jelenleg a Volkswagen hat nyugat-németországi termelőüzemében négynapos, 28,8 órás munkahét van érvényben.

A Der Spiegel hírét a cég szóvivője egyelőre nem volt hajlandó kommentálni, az üzemi tanács vezetője viszont a közeli napokban szükségesnek ítélte a tárgyalásokat a vezetéssel. A német Volkswagen-csoport pénteken jelentette be, hogy a nevét viselő járműgyártó részlegnél akár 20 ezer állást is megszüntethet három év alatt, átalakítási programja keretében, és ez gyártókapacitása csökkenésével is járhat. Mindezt a vártnál jobb 2005. évi eredményei közlésének napján jelezte a német járműgyártó. Azt is bejelentették, hogy az idei kilátásokat kedvezőnek ítélik, az eredmény és a forgalom javulására számítanak.

[ajanlo=242][igazitas=left/]Helyzetét javítandó az autógyár két leányvállalatát is árulja, az autókölcsönzéssel foglalkozó Europcar mellett a VW-Gedas nevű informatikai társaság is új tulajdonoshoz kerülhet. Az elemzők szerint a két leányvállalat kiárusítása mellett számos más kihívással is szembe kell néznie az év első hónapjaiban, így többek között a vezetőség létszámának csökkentése vár a Volkswagenre. Bernd Pischetsriedernek, a holding első emberének egy olyan intézkedési tervet is le kell tennie az asztalra, amely újra növekedési pályára állítja a VW-t, a legnagyobb európai autógyártó társaságnál ugyanis a legmagasabbak a kontinensen az átlagbérek és a legalacsonyabb a termelékenység.

A VW-csoport adó előtti eredménye a pénteki közlés szerint 1,72 milliárd euró lett, az adózott eredmény pedig 1,12 milliárd euró. Az üzemi eredmény - a rendkívüli tételek figyelembe vételével - 2,79 milliárd euró, ezek nélkül pedig 3,1 milliárd, ami 54 százalékos növekedés 2004-hez képest. A teljes forgalom 95,27 milliárd eurót ért el tavaly. A Volkswagen járműipari tevékenysége 1,9 milliárd eurós üzemi eredményt biztosított 2005-ben, 700 millióval többet a 2004. évinél.

A 2004-es évről a Volkswagen 716 millió eurós adózott eredményt jelentett a nemzetközi könyvviteli szabvány (IFRS) szerint, 28,6 százalékkal kevesebbet a 2003-as 1,003 milliárdnál. Az üzemi eredmény az egyszeri tételek nélkül 12,3 százalékkal, 2 milliárd euróra csökkent. Az egyszeri tételekkel együtt 1 százalékkal 1,62 milliárd euróra nőtt 1,605 milliárdról. A forgalom 4,9 százalékkal 88,963 milliárd euróra nőtt 84,813 milliárdról.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!