2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vasúti járműgyárat hozna létre hazánkban a svájci Stadler AG. A tíz-tizenötmilliárd forintos beruházással megépülő üzem háromszáz főnek adna munkát a Népszabadság információi szerint. A társasággal kapcsolatos hír az is, hogy a MÁV Zrt. hétfőn átutalta a társaságnak a 144,6 millió euróért rendelt harminc motorvonat árának 30 százalékát - írja a Világgazdaság.

Magyarországot szemelte ki új vasúti járműgyára felépítésére a Stadler Rail AG, értesült a Népszabadság. Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezetője a lap értesülését nem kommentálta, csupán annyit mondott: anyavállalatuk egyelőre nem hozott végleges döntést egyetlen új magyarországi beruházásról sem.

Más forrásból a lap úgy tudja: a 10-15 milliárd forintos projekt mellett szól, hogy Peter Spuhler, a Stadler AG elnök-vezérigazgatója májusban Kiss Péter akkori kancelláriaminiszterrel már egyeztetett az alumínium vasúti kocsitesteket gyártó üzem építéséről. A napokban pedig levélben kérte fel a ma már a foglalkoztatáspolitikai, munkaügyi és szociális tárcát vezető politikust az érdemi tárgyalások előkészítésében való közreműködésre. Az első helyen szerepel egy zöldmezős beruházás lehetősége. Emellett a kiszivárgott hírek szerint a Stadler nem zárkózna el vegyesvállalat alapításától vagy egy meglévő járműgyártó és -karbantartó üzem megvásárlásától sem. A lehetséges üzleti partnerek között a MÁV-ot vagy a BKV Zrt.-t emlegetik - írja a Népszabadság.

Fizetett a MÁV

Az első két FLIRT érkezése elvileg 2007. március 21-én esedékes. A szállító azonban szeretné, ha a járműveket ekkor már üzembe is lehetne helyezni, ezért azokat korábban, tervei szerint ez év decemberében leszállítja. A MÁV részéről ennek nincs akadálya, a vasúttársaság hétfőn átutalta a harminc motorvonat árának 30 százalékát, 43,38 millió eurót. A vonatok árának további 15 százaléka a kocsitestek készre jelentése után esedékes, a teljes összeg pedig a harminc vonat megérkezésekor - mondta el a Világgazdaságnak Dunai Zoltán.

A vonatokat a MÁV szolnoki járműjavítójában szerelik majd össze, a gyártó szándékai szerint már itt történne az első tizenöt FLIRT készre szerelése is. A munka késő ősszel indulna.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!