Magyarországot szemelte ki új vasúti járműgyára felépítésére a Stadler Rail AG, értesült a Népszabadság. Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezetője a lap értesülését nem kommentálta, csupán annyit mondott: anyavállalatuk egyelőre nem hozott végleges döntést egyetlen új magyarországi beruházásról sem.
Fizetett a MÁV
Az első két FLIRT érkezése elvileg 2007. március 21-én esedékes. A szállító azonban szeretné, ha a járműveket ekkor már üzembe is lehetne helyezni, ezért azokat korábban, tervei szerint ez év decemberében leszállítja. A MÁV részéről ennek nincs akadálya, a vasúttársaság hétfőn átutalta a harminc motorvonat árának 30 százalékát, 43,38 millió eurót. A vonatok árának további 15 százaléka a kocsitestek készre jelentése után esedékes, a teljes összeg pedig a harminc vonat megérkezésekor - mondta el a Világgazdaságnak Dunai Zoltán.
A vonatokat a MÁV szolnoki járműjavítójában szerelik majd össze, a gyártó szándékai szerint már itt történne az első tizenöt FLIRT készre szerelése is. A munka késő ősszel indulna.