3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A globalizáció, az új piacok megnyílása együtt jár az egyre újabb versenytársak megjelenésével. Ebben a helyzetben egy jól működő webhely komoly versenyelőnyhöz vezethet, egy rosszul működő site viszont komoly hátrányokat okozhat.

Válaszidő (response time) Leginkább egy adott oldal letöltéséhez szükséges időt jelölő fogalom. A legkritikusabb természetesen a főoldal letöltése. A legtöbb vizsgálat 8-10 másodpercben jelöli meg az a határértéket, ameddig a látogató hajlandó várni, de az internet korszerűsödésével ez az érték egyre csökken. Szintén stratégiai jelentőségű a címet, telefonszámot, e-mail címeket tartalmazó "kapcsolat" oldal és természetesen az esetleges kereskedelmi oldalak letöltődésének sebessége.

A látogatók által bejárt útvonalak követése sokat segíthet annak megértésében, hogy valójában mit is csinálnak a felhasználók az adott webhelyen. A kapott adatok elemzésék rávilágíthatnak, hogy a főoldalról sok látogató gyorsan a lényegtelen oldalakra kerül, körbe-körbe jár, vagy a nehézkes használat miatt gyorsan kilép. Az is kiderülhet, hogy a legfontosabb üzenetet tartalmazó oldalakra a látogatók többsége el sem jut. A bejárt útvonalak elemzésének tehát óriási szerepe van a használhatóság elemzésében.

A letöltött fájlok vizsgálatából kiderül, valóban népszerűek és könnyen hozzáférhetők-e a kínált fájlok (szoftver, tanulmány, prezentáció, videó). Az elemzésből nyert tanulságok alapján változtatásokat hajthatunk végre, például egy-egy fontos fájl megtalálását megkönnyíthetjük a címlapon elhelyezett link segítségével.

Az egyes oldalak népszerűségének vizsgálata megkönnyíti a webhely továbbfejlesztését. Az esetek többségében a címlap a legnépszerűbb, ha ez mégsem így lenne, érdemes ennek is utána járni.

A látogatás menetének vizsgálata nem a bejárt útvonalat figyeli, inkább arra keresi a választ, hol állt meg a látogató, hol lépett kapcsolatba a webhely fenntartóival (e-mail, vásárlás, vendégkönyv), hol ütközött akadályokba és mikor döntött a webhely elhagyásáról.

Mindezen adatok begyűjtésére számos szoftver közül választhatunk, de akadnak olyan vállalkozások is, melyek összegyűjtik a kívánt adatokat. A nagy munka ezután következik Az adatok birtokában kell ugyanis meghozni azokat a döntéseket, melyek azután a webhely működésének drámai javulását eredményezhetik. Mindez természetesen jelentkezik a webhely forgalmának növekedésében a beérkezett e-mailek számának szaporodásában és az on-line megrendelések növekedésében. Ezek az eredmények szintén mérhetők, az eredmények elemezhetők, a webhely működésének finom hangolása tehát folytatódik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!