Önnek 1 új hirdetése érkezett! – akár ezzel is köszönthetnék felhasználóikat az ingyenes levelezőrendszerek, hiszen az ingyenességért cserébe a szolgáltatók weboldalának nagy részét a személyünkre szabott reklámok foglalják el.
Pontos számítások még nem készültek arról, milyen sikerrel járt a Google kezdeményezése, amely a levelek tartalmának vizsgálatával először kínált valóban személyre szóló híreket levelezőrendszere felhasználóinak. A Gmail fedőnevű ingyenes email-szolgáltatás egyelőre a béta-tesztelés fázisában van, egy gigabájt tárhelyet nyújtó címeit kizárólag meghívásos alapon osztogatja. A stratégia azonban nem annyira az elit klub-építésről, mint inkább a piac alapos megismeréséről, valamint a levelek fölött és mellett megjelenő célzott hirdetések eladásáról szól.
Bár a Google 1,32 milliárd dolláros hirdetési bevételeinek legnagyobb része még a keresőprogramból származik, tisztában van azzal, hogy a piac hamarosan eléri csúcspontját, ezért szélesebb körű szolgáltatások létrehozásán fáradozik. Kétségtelen, hogy a Gmail körül a legnagyobb a felhajtás, de a piac legnagyobb szereplői (Microsoft, Yahoo) is már aktívan “leveleznek”. Sőt, a Gmail megjelenésével mind a Microsoft (Hotmail), illetve a Yahoo Mail megemelte az általa kínált tárhely nagyságát, bár ők csak külön fizetség ellenében teszik lehetővé ennek használatát.
A trend azonban nyilvánvaló: az internetes reklámpiacon az emailek mellé tálalt hirdetések hódítanak. A levelek tartalmának szemlézése alapján válogatott hirdetés egyelőre egyedi eset, csak a Gmail-nél találkozhatunk vele, de a reakciókat figyelembe véve a versenytársak alighanem ebben is követik majd a Google-t. A felhasználók a kezdeti borzongás, valamint a Nagy Testvér emlegetése után, úgy tűnik, tudomásul veszik azt a tényt, hogy leveleiket a keresőprogram átolvassa. “Az interneten valaki mindig figyel, szóval kit érdekel?” – vonja le a végső következtetést egy felhasználó az E-Commerce Times kérdésére.
(Menedzsment Fórum)
Weblevelezők: hirdetést hozott a posta
Önnek 1 új hirdetése érkezett! - akár ezzel is köszönthetnék felhasználóikat az ingyenes levelezőrendszerek, hiszen az ingyenességért cserébe a szolgáltatók weboldalának nagy részét a személyünkre szabott reklámok foglalják el.