3p

A webnapló serkentőleg hathat az üzletvitelre, amennyiben megismerteti a cég termékeit, szolgáltatásait és szakterületét a lehetséges új vásárlók körében. Mi szükséges egy webnapló beindításához? Az alábbiakban hét lépésben összefoglaljuk azokat a tudnivalókat, amelyeket érdemes figyelembe venni, ha a cég reklámozásához webnapló létrehozását tervezi.

Kulcsszavak és frissesség

4. Webnaplók szemlézése

Rendszeres látogatók odacsalogatása a webhelyre nem pusztán friss és avatott megjegyzések kérdése. A webnaplók közötti forgalom kiépítése szintén központi eleme a látogatók vonzásának. A naplók szemlézése hatékony eszköz.

Lényegében nem más ez, mint egy hivatkozásgyűjtemény a webhelyen, amely más, értékesnek ítélt - és a cég profiljának megfelelő vállalkozásokhoz, iparághoz vagy szakterülethez kapcsolódó - webhelyekre mutat.

A friss mondanivaló és a szemlézés együttesen ösztönzi a különböző webhelyek (például webnaplók) közötti oda-vissza forgalmat. "Fűzzön megjegyzéseket más hozzászólásokhoz, majd hozzon létre rájuk mutató hivatkozásokat" - javasolja Allen. "Ezzel a módszerrel máris ott találhatja magát a webnaplót vezetők széles táborában."

5. Kulcsszavak hangsúlyozása

A forgalomnövelés egy másik eleme a keresőprogramok által visszaadott találatok száma. A keresőprogramok érdeklődését úgy keltheti fel leginkább, ha gondosan megválasztja a kulcsszavakat mind a címsorokban, mind a webnaplóban. Ha például naplójában a kelet-európai marketingtevékenységre összpontosít, minél többször és minél változatosabb formában használja a "marketing" és a "kelet-európai" kifejezéseket, így elérheti, hogy webnaplója a találati lista minél előkelőbb helyére kerüljön.

"Maradjon meg egy témakörnél, hogy a tartalom a kulcsszavakra összpontosuljon" - tanácsolja Sally Falkow márkastratégiával foglalkozó szakértő, aki szintén használ webnaplót a tevékenységéhez. "Ha ez sikerül, hozzon létre hivatkozásokat a tárgyról szóló más webnaplókra."

6. Frissnek maradni

Még a legjobb szándékú webnaplót is tönkreteheti, ha a tartalma hosszabb ideig változatlan marad. Mi sem kiábrándítóbb egy lehetséges vásárló számára annál, mint ha vissza-visszatérve a webnaplóra folyton régi és idejétmúlt anyagot talál. Készüljön fel tehát arra, hogy naplóját mindig a lehető legfrissebb és legaktuálisabb állapotban tartsa.

Ez persze nem szükségszerűen jelenti azt, hogy rendszeresen regény hosszúságú bejegyzéseket kellene írni, sőt, számos izgalmas webnapló építkezik rövid, tömör üzenetekből. Szánja rá magát arra, hogy amikor csak ideje engedi, frissíti a naplóját.

Egy webnaplószakértő felveti, hogy a sikeres napló egyik kulcsa a "megújuló bejegyzések könyörtelen állhatatossága".

7. A forgalom alapos figyelése

Ne kövesse el azt a hibát, hogy a webnapló kezdeti témájába zárkózik. Figyelje a beérkező forgalom mennyiségét és minőségét. Ha a bejegyzések akadozóvá válnak, vagy megrekednek, az érdeklődés felébresztéséhez ne habozzon változtatni a témakörön vagy a tárgyon. Mindazonáltal ne kalandozzon túl messzire sem cége profiljától vagy szakterületétől.

Informatika egyszerűen

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!