2p

WiFi-s laptopokkal és 3G-s telefonokkal szereltek fel öt világvárosban néhány családot, hogy feltérképezzék médiafogyasztási szokásaikat. A laptophoz a legtöbbeket érzelmi szálak fűzik, a 3G-ről azonban még le tudunk mondani, derül ki a Yahoo! és az Isobar közös kutatásából.

Miért nem szeretik a 3G-t?

Érdekesség, hogy a fogyasztók sokszor beceneveket adtak laptopjuknak, büszkeséggel beszéltek készülékeikről, melyhez érzelmi szálak fűzték őket, ellentétben más média eszközökkel, például a tv-vel. A válaszadók 61 százaléka abban is egyet értett, hogy a számítógép "igazi szövetséges és jó barát". A vezeték nélküli berendezés ösztönzően hatott az online vásárlásra is: 47 százalék állította, azért vásárol gyakrabban online, mert megfelelő eszközzel rendelkezik. A lehetőség, hogy a lakás bármely pontjáról netezhetünk növelte az impulzuvásárlások számát, s a szörfölés is nyugodtabb környezetben történt.

Az új eszközök segítségével a szabadidejű médiafogyasztás átalakult. A szélessávú hozzáféréssel rendelkezők elvárják, hogy a hirdetések kreatívabbak és relevánsabbak legyenek. "Ha egy autós oldalon autóhirdetést látok, az jó. de ha mondjuk egy kozmetikai hirdetés jelenik meg ugyanott, azt nem csípem" - fogalmazott az egyik résztvevő. Minden második válaszadó azt az igényét is kifejezte, hogy viccesebb, szórakoztatóbb reklámokat szeretne látni.

3G: nem szeretlek

Míg a vezetéknélküli laptopot a családok szívesen fogadták, addig nem arattak osztatlan sikert a fejlettebb mobilkészülékek a felhasználók körében. Ezektől a tesztelők hasonló teljesítményt vártak, mint a számítógépektől, ezért gyakran csalódniuk kellett és frusztrálta őket az áttekinthetetlen kezelőfelület is. Ezek tükrében nem meglepő, hogy leginkább a 3G-s készülékek azok, amelyekről jelenleg lemondanának a fogyasztók. Novák szerint a szoftverek fejlődésével ez az eszköz is nészerűbb lesz, melynek jelenleg leginkább mobil chat, e-mail és játék funkcióját használták a családok tagjai.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!