Miért nem szeretik a 3G-t?
Érdekesség, hogy a fogyasztók sokszor beceneveket adtak laptopjuknak, büszkeséggel beszéltek készülékeikről, melyhez érzelmi szálak fűzték őket, ellentétben más média eszközökkel, például a tv-vel. A válaszadók 61 százaléka abban is egyet értett, hogy a számítógép "igazi szövetséges és jó barát". A vezeték nélküli berendezés ösztönzően hatott az online vásárlásra is: 47 százalék állította, azért vásárol gyakrabban online, mert megfelelő eszközzel rendelkezik. A lehetőség, hogy a lakás bármely pontjáról netezhetünk növelte az impulzuvásárlások számát, s a szörfölés is nyugodtabb környezetben történt.

Az új eszközök segítségével a szabadidejű médiafogyasztás átalakult. A szélessávú hozzáféréssel rendelkezők elvárják, hogy a hirdetések kreatívabbak és relevánsabbak legyenek. "Ha egy autós oldalon autóhirdetést látok, az jó. de ha mondjuk egy kozmetikai hirdetés jelenik meg ugyanott, azt nem csípem" - fogalmazott az egyik résztvevő. Minden második válaszadó azt az igényét is kifejezte, hogy viccesebb, szórakoztatóbb reklámokat szeretne látni.
3G: nem szeretlek
Míg a vezetéknélküli laptopot a családok szívesen fogadták, addig nem arattak osztatlan sikert a fejlettebb mobilkészülékek a felhasználók körében. Ezektől a tesztelők hasonló teljesítményt vártak, mint a számítógépektől, ezért gyakran csalódniuk kellett és frusztrálta őket az áttekinthetetlen kezelőfelület is. Ezek tükrében nem meglepő, hogy leginkább a 3G-s készülékek azok, amelyekről jelenleg lemondanának a fogyasztók. Novák szerint a szoftverek fejlődésével ez az eszköz is nészerűbb lesz, melynek jelenleg leginkább mobil chat, e-mail és játék funkcióját használták a családok tagjai.
Istvánko Viktória