5p

A kereskedelmi célcsoportban igen erős számokat hozott a szombati esti Real Madrid-Liverpool mérkőzés. Vélhetően a közelgő labdarúgó világbajnokság is erős nézettség mellett fut majd.

A magyarok - ahogy a világon számos más országban is - szeretik a jó focit. Ebből kifolyólag a hazai bajnoki meccsek tévés nézettségi adati nem verdesik az eget, viszont egy-egy nagy nemzetközi torna, vagy a Bajnokok Ligája végjátéka komoly nézettséget szokott hozni. Nem volt ez másképp a szombati BL-döntőn sem, amely a kereskedelmi célcsoportban kifejezetten erős számokat ért el. A teljes műsorfolyam, amely 19.30-tól 23.10-ig tartott 18,6 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Figyelembe véve, hogy ezt vélhetően csak a legelvakultabbak követtek végig, magát a meccset valószínűleg jóval nagyobb arányban nézték.

A mostani találkozó jó eséllyel előre vetíti, hogy a június 14-én rajtoló labdarúgó világbajnokság alatt mire lehet számítani. Persze nagyon sok csapat lesz és sok mérkőzés, amelyek egy része aligha fogja lázba hozni a magyar nézőket. Vélhetőleg egy Uruguay-Egyiptom, vagy egy Marokkó-Irán mérkőzés nem fog nézettségi rekordot dönteni, ugyanakkor ezek a találkozók rendre a korábbi idősávok kerültek. Az esti időszakban pedig általában olyan összecsapások lesznek , mint mondjuk rögtön a második napon látható Portugália-Spanyolország. Jellemzően az esti mérkőzéseken legalább az egyik csapat közönségcsalogatónak tűnik, így a fent említett spanyol és portugál csapat mellett például Brazília, Argentína, Németország, Anglia, Horvátország és Belgium. Két meccs lesz, ami talán kevesebb nézőt vonz majd az első körben este, ez a Szerbia-Svájc és a Lengyelország-Kolumbia, bár mindkét találkozón lesznek világsztárok, elég csak az utóbbi találkozó két csatárát, a dél-amerikai James Rodríguezt és a Bayern München gólvágóját Robert Lewandowskit említeni.

A fociőrületre a Viasat is fel szeretne ülni, ezért felmelegítik egy korábbi műsorukat. A 2012-es Labdarúgó-Európa-bajnokság szüneteiben sugárzott Büntető nagy sikerére való tekintettel a 2018-as labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseinek félidejében ismét csinos magyar lányok bizonyítják, a futball nemcsak a férfiak játéka. A Viasat 6-on képernyőre kerülő műsorban a meccsek végeredménye a játékosok sportteljesítményén múlik, és nem a vb hivatalos mérkőzéseinek fényében alakul. A meccsek szüneteiben a vb-n részt vevő országok színeiben 5 fős csapatok rúgnak büntetőket, a játékban összesen 12 csapat vesz részt. Hogy az élmény teljes legyen, a bikiniben focizgató lányok viadalát ismét Horti Gábor fogja kommentálni.

A Viasat 6 ezekkel a lányokkal készül a vb-re
A Viasat 6 ezekkel a lányokkal készül a vb-re

A vb-ig mindenesetre még bő két hét van, így érdemes visszatekinteni, hogy mit néztek az emberek a BL-döntőn kívül. Pünkösd miatt a hét nem volt szokványos, a hétfői munkaszüneti napon ennek ellenére a TV2 a szokásos hétköznapi műsorrendhez tartotta magát, vagyis a Tények után a Bezár a bazár, a Vigyázat, szülővel vagyok, majd a Drágám add az életed volt műsoron. Ezzel szemben az RTL Klub a Holnapolisz című sci-fivel készült, ami a kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsor lett a héten. Ahogy fent jeleztük ebben a sorrendben a második a szombati focimeccs volt, majd a TV2 két műsora következett a Bezár a bazár és a Nagy duett. Majka és Tilla vetélkedője egyébként a hétfői botlástól eltekintve remekelt, hiszen a másik négy napon rendre 20 százalék körüli közönségarányt ért el, amely messze meghaladja mind a TV2, mind az RTL átlagát. Ennek köszönhetően pedig a hétfő este mellett csupán egy alakalommal, pénteken maradtak alul az RTL-lel szemben főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban.

Mivel a hétköznapokon aligha várható komoly változás a következő hetekben, az RTL számára kulcsfontosságú lesz, hogy legalább a hétvégéken jól teljesítsenek. Ennek érdekében családi mozik és szuperhősök lesznek elsősorban a képernyőn. Utóbbi filmek a kábelcsatornákon (Viasat3, F+) kimagasló számokat hoztak, így érdekes lesz, hogy az RTL is képes lesz-e a Feláldozhatók filmekkel nagyot dobni.

A múlt heti műsorokra visszatérve érdekesség egyébként, hogy a teljes népességben, bár az első 10 hasonló volt, az egyes helyezések meglehetősen eltérően alakultak. Ott ugyanis a Nagy Duett lett újra a legnézettebb, majd a Tények következett. A 4 éven felüliek nagy kedvence volt a Barátok közt, míg a dobogóról épp csak lecsúszott a Bezár a bazárt. Az idősebbek az aktívabbaknál kevesebben követték az RTL-es Híradót, A BL-döntőt vagy épp a hétvégi Forma-1-es futamot. Többen nézték viszont a Fókuszt és A Fal-at.


Egy hete azt írtuk, hogy nagyon elcsúszott az RTL Klub, nos most ehhez azt tehetjük hozzá, hogy nem sikerült felállniuk. A 21. héten ugyanis az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub tovább esett, a csatornát a képernyők előtt ülők 11,9 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), így a TV2 a sarkukra lépett, az ő közönségarányuk 11,8 százalék volt. Nem változott érdemben az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ közönségaránya, ez 5,5 százalékot ért el. Hasonló volt a helyzet a Cool esetében is, ott 3,4 százalékot mértek. Emiatt megelőzte őket a Viasat3 (3,7% SHR). A Duna TV a múlt heti történelmi mélypont után minimálisan javított, 1,1 százalék lett a közönségarányuk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!