5p

A kereskedelmi célcsoportban igen erős számokat hozott a szombati esti Real Madrid-Liverpool mérkőzés. Vélhetően a közelgő labdarúgó világbajnokság is erős nézettség mellett fut majd.

A magyarok - ahogy a világon számos más országban is - szeretik a jó focit. Ebből kifolyólag a hazai bajnoki meccsek tévés nézettségi adati nem verdesik az eget, viszont egy-egy nagy nemzetközi torna, vagy a Bajnokok Ligája végjátéka komoly nézettséget szokott hozni. Nem volt ez másképp a szombati BL-döntőn sem, amely a kereskedelmi célcsoportban kifejezetten erős számokat ért el. A teljes műsorfolyam, amely 19.30-tól 23.10-ig tartott 18,6 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Figyelembe véve, hogy ezt vélhetően csak a legelvakultabbak követtek végig, magát a meccset valószínűleg jóval nagyobb arányban nézték.

A mostani találkozó jó eséllyel előre vetíti, hogy a június 14-én rajtoló labdarúgó világbajnokság alatt mire lehet számítani. Persze nagyon sok csapat lesz és sok mérkőzés, amelyek egy része aligha fogja lázba hozni a magyar nézőket. Vélhetőleg egy Uruguay-Egyiptom, vagy egy Marokkó-Irán mérkőzés nem fog nézettségi rekordot dönteni, ugyanakkor ezek a találkozók rendre a korábbi idősávok kerültek. Az esti időszakban pedig általában olyan összecsapások lesznek , mint mondjuk rögtön a második napon látható Portugália-Spanyolország. Jellemzően az esti mérkőzéseken legalább az egyik csapat közönségcsalogatónak tűnik, így a fent említett spanyol és portugál csapat mellett például Brazília, Argentína, Németország, Anglia, Horvátország és Belgium. Két meccs lesz, ami talán kevesebb nézőt vonz majd az első körben este, ez a Szerbia-Svájc és a Lengyelország-Kolumbia, bár mindkét találkozón lesznek világsztárok, elég csak az utóbbi találkozó két csatárát, a dél-amerikai James Rodríguezt és a Bayern München gólvágóját Robert Lewandowskit említeni.

A fociőrületre a Viasat is fel szeretne ülni, ezért felmelegítik egy korábbi műsorukat. A 2012-es Labdarúgó-Európa-bajnokság szüneteiben sugárzott Büntető nagy sikerére való tekintettel a 2018-as labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseinek félidejében ismét csinos magyar lányok bizonyítják, a futball nemcsak a férfiak játéka. A Viasat 6-on képernyőre kerülő műsorban a meccsek végeredménye a játékosok sportteljesítményén múlik, és nem a vb hivatalos mérkőzéseinek fényében alakul. A meccsek szüneteiben a vb-n részt vevő országok színeiben 5 fős csapatok rúgnak büntetőket, a játékban összesen 12 csapat vesz részt. Hogy az élmény teljes legyen, a bikiniben focizgató lányok viadalát ismét Horti Gábor fogja kommentálni.

A Viasat 6 ezekkel a lányokkal készül a vb-re
A Viasat 6 ezekkel a lányokkal készül a vb-re

A vb-ig mindenesetre még bő két hét van, így érdemes visszatekinteni, hogy mit néztek az emberek a BL-döntőn kívül. Pünkösd miatt a hét nem volt szokványos, a hétfői munkaszüneti napon ennek ellenére a TV2 a szokásos hétköznapi műsorrendhez tartotta magát, vagyis a Tények után a Bezár a bazár, a Vigyázat, szülővel vagyok, majd a Drágám add az életed volt műsoron. Ezzel szemben az RTL Klub a Holnapolisz című sci-fivel készült, ami a kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsor lett a héten. Ahogy fent jeleztük ebben a sorrendben a második a szombati focimeccs volt, majd a TV2 két műsora következett a Bezár a bazár és a Nagy duett. Majka és Tilla vetélkedője egyébként a hétfői botlástól eltekintve remekelt, hiszen a másik négy napon rendre 20 százalék körüli közönségarányt ért el, amely messze meghaladja mind a TV2, mind az RTL átlagát. Ennek köszönhetően pedig a hétfő este mellett csupán egy alakalommal, pénteken maradtak alul az RTL-lel szemben főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban.

Mivel a hétköznapokon aligha várható komoly változás a következő hetekben, az RTL számára kulcsfontosságú lesz, hogy legalább a hétvégéken jól teljesítsenek. Ennek érdekében családi mozik és szuperhősök lesznek elsősorban a képernyőn. Utóbbi filmek a kábelcsatornákon (Viasat3, F+) kimagasló számokat hoztak, így érdekes lesz, hogy az RTL is képes lesz-e a Feláldozhatók filmekkel nagyot dobni.

A múlt heti műsorokra visszatérve érdekesség egyébként, hogy a teljes népességben, bár az első 10 hasonló volt, az egyes helyezések meglehetősen eltérően alakultak. Ott ugyanis a Nagy Duett lett újra a legnézettebb, majd a Tények következett. A 4 éven felüliek nagy kedvence volt a Barátok közt, míg a dobogóról épp csak lecsúszott a Bezár a bazárt. Az idősebbek az aktívabbaknál kevesebben követték az RTL-es Híradót, A BL-döntőt vagy épp a hétvégi Forma-1-es futamot. Többen nézték viszont a Fókuszt és A Fal-at.


Egy hete azt írtuk, hogy nagyon elcsúszott az RTL Klub, nos most ehhez azt tehetjük hozzá, hogy nem sikerült felállniuk. A 21. héten ugyanis az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub tovább esett, a csatornát a képernyők előtt ülők 11,9 százaléka nézte átlagosan (főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva), így a TV2 a sarkukra lépett, az ő közönségarányuk 11,8 százalék volt. Nem változott érdemben az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ közönségaránya, ez 5,5 százalékot ért el. Hasonló volt a helyzet a Cool esetében is, ott 3,4 százalékot mértek. Emiatt megelőzte őket a Viasat3 (3,7% SHR). A Duna TV a múlt heti történelmi mélypont után minimálisan javított, 1,1 százalék lett a közönségarányuk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!