3p

A címkékkel az érzelmekre és tudat alatti döntési folyamatokra hathatunk. Egy jól megtervezett változat nemcsak a figyelmet kelti fel, hanem erősíti a vásárló kapcsolatát a márkával, ezáltal segíthet az értékesítésben. 

Szerencsére ma már nem jelent nehézséget mindez. Címkenyomtató által ugyanis megvalósíthatjuk a saját elképzeléseinket. A Godex készülékekhez tervező szoftver is jár, így bátran gondolkodhatunk egyedi grafikában, célcsoportra szabott szövegben, sőt, akár logóval ellátott, vonalkódos változat is készíthető.

A színek jelentősége a tervezésnél

A színek pszichológiai hatása óriási, hiszen az egyes árnyalatok különböző érzelmeket keltenek a vásárlókban.

  • Piros: erős érzelmeket vált ki, energiát sugároz, gyakran használják akciós vagy kiemelt termékeknél, mivel arra ösztönöz, hogy mielőbb meghozzuk a döntést.
  • Kék: biztonságot és megbízhatóságot sugároz, emiatt népszerű a pénzügyi, egészségügyi és technológiai termékeknél.
  • Zöld: a természetet és a fenntarthatóságot képviseli, amely környezetbarát vagy bio termékekhez kiváló választás.
  • Klasszikus fekete-fehér címke: letisztultságot, eleganciát és luxust jelképez, ideális prémiumtermékhez.

Azt viszont tartsuk szem előtt, hogy a termál transzfer technológiás nyomtatókba vásárolhatunk színes szalagot, például pirosat, zöldet, kéket, azonban egyszerre egy szín nyomtatása oldható meg!

Betűtípusok, tipográfia

A betűtípusok stílusa is jelentős szerepet játszik abban, hogyan vélekednek a vásárlók adott termékről:

  • Elegáns, vékony betűtípusok: kifinomultságot sugároznak, emiatt gyakran választják luxuscikkekhez.
  • Vastag, könnyen olvasható betűk: erőteljes és határozott üzenetet közvetítenek, előszeretettel használják élelmiszereken és háztartási termékeken.
  • Kézírásszerű és játékos betűtípusok: közvetlenebb érzést keltenek, ezek a típusok különösen a személyes vagy kézműves termékeknél hatásosak.

A legjobb, ha a címke betűtípusa tükrözi a márka stílusát és könnyen olvasható, ugyanakkor a mérethez is igazodnia kell, hogy a lényegi információk egy pillantással átjöjjenek.

Grafikai elemek szerepe

A vizuális elemek tudatos használata vonzóbbá teheti a terméket. A letisztult, egyszerű dizájnok népszerűek, mivel elegánsak és könnyen értelmezhetők. Illusztrációkkal és ikonokkal megerősíthetjük a címke fő üzenetét, és személyesebbé tehetjük a terméket.

Trendek a címketervezésnél

Ahogyan a vásárlói igények, úgy a címketrendek is folyamatosan változnak. Ebben az évben kifejezetten népszerűek az interaktív címkék QR-kódokkal, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy extra információkhoz jussanak. A kézzel rajzolt és illusztratív dizájnt tartalmazók, valamint a környezetbarát címkék egyaránt “kelendőek”.

Javítható a vásárlói élmény, több eladás várható

Egyedi dizájnok, illetve perszonalizált, rövid üzenetek révén személyesebb kapcsolat alakítható ki a vevőkkel. A cél természetesen az, hogy a vásárlók megértsék a márka üzenetét, az általa közvetített értéket, ugyanakkor a címkékkel segíthető az értékesítés folyamata is. 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!