Szerencsére ma már nem jelent nehézséget mindez. Címkenyomtató által ugyanis megvalósíthatjuk a saját elképzeléseinket. A Godex készülékekhez tervező szoftver is jár, így bátran gondolkodhatunk egyedi grafikában, célcsoportra szabott szövegben, sőt, akár logóval ellátott, vonalkódos változat is készíthető.
A színek jelentősége a tervezésnél
A színek pszichológiai hatása óriási, hiszen az egyes árnyalatok különböző érzelmeket keltenek a vásárlókban.
- Piros: erős érzelmeket vált ki, energiát sugároz, gyakran használják akciós vagy kiemelt termékeknél, mivel arra ösztönöz, hogy mielőbb meghozzuk a döntést.
- Kék: biztonságot és megbízhatóságot sugároz, emiatt népszerű a pénzügyi, egészségügyi és technológiai termékeknél.
- Zöld: a természetet és a fenntarthatóságot képviseli, amely környezetbarát vagy bio termékekhez kiváló választás.
- Klasszikus fekete-fehér címke: letisztultságot, eleganciát és luxust jelképez, ideális prémiumtermékhez.
Azt viszont tartsuk szem előtt, hogy a termál transzfer technológiás nyomtatókba vásárolhatunk színes szalagot, például pirosat, zöldet, kéket, azonban egyszerre egy szín nyomtatása oldható meg!
Betűtípusok, tipográfia
A betűtípusok stílusa is jelentős szerepet játszik abban, hogyan vélekednek a vásárlók adott termékről:
- Elegáns, vékony betűtípusok: kifinomultságot sugároznak, emiatt gyakran választják luxuscikkekhez.
- Vastag, könnyen olvasható betűk: erőteljes és határozott üzenetet közvetítenek, előszeretettel használják élelmiszereken és háztartási termékeken.
- Kézírásszerű és játékos betűtípusok: közvetlenebb érzést keltenek, ezek a típusok különösen a személyes vagy kézműves termékeknél hatásosak.
A legjobb, ha a címke betűtípusa tükrözi a márka stílusát és könnyen olvasható, ugyanakkor a mérethez is igazodnia kell, hogy a lényegi információk egy pillantással átjöjjenek.
Grafikai elemek szerepe
A vizuális elemek tudatos használata vonzóbbá teheti a terméket. A letisztult, egyszerű dizájnok népszerűek, mivel elegánsak és könnyen értelmezhetők. Illusztrációkkal és ikonokkal megerősíthetjük a címke fő üzenetét, és személyesebbé tehetjük a terméket.
Trendek a címketervezésnél
Ahogyan a vásárlói igények, úgy a címketrendek is folyamatosan változnak. Ebben az évben kifejezetten népszerűek az interaktív címkék QR-kódokkal, amelyek lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy extra információkhoz jussanak. A kézzel rajzolt és illusztratív dizájnt tartalmazók, valamint a környezetbarát címkék egyaránt “kelendőek”.
Javítható a vásárlói élmény, több eladás várható
Egyedi dizájnok, illetve perszonalizált, rövid üzenetek révén személyesebb kapcsolat alakítható ki a vevőkkel. A cél természetesen az, hogy a vásárlók megértsék a márka üzenetét, az általa közvetített értéket, ugyanakkor a címkékkel segíthető az értékesítés folyamata is.