4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Úgy tűnik, az élő adások iránt jóval kisebb az érdeklődés, az X-Faktor szombati műsora az évad leggyengébb nézettségét hozta.

Túlzás nélkül állíthatjuk, az X-Faktor idén tarolt. Óriási nézettséget hoztak az egyes adások, és egy kivételtől eltekintve mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság esetében a nézettségi listák élére került. Egy héttel korábban torpant meg először a tehetségkutató, amikor a teljes népességben nem sikerült az első helyet elvinni, és az addig stabilan hozott 1 milliós nézettség alá csúszott az RTL szombat esti programja. A legutóbbi adás alapján úgy tűnik, hogy ez nem egyszeri kisiklás volt, hiszen a lejtmenet folytatódott. A 4 éven felülieket reprezentáló, teljes népességnek nevezett csoportban ugyanis tovább olvadt az X-Faktor nézőtábora, a mostani hétvégén már csak 860 ezer nézőjük volt. Talán nem túl merész jóslat, hogy a hétvégi adás sem lesz sokkal jobb, és csak a két hét múlva várható fináléra térnek vissza nagyobb számban a nézők, bár a korábbi trendek alapján akkor is az 1 milliós szint lehet reális.

Érdekesség, hogy az X-Faktor a fent jelzett visszaesés miatt a teljes lakosságban csak a harmadik legnépszerűbb RTL-es műsor lett. Megelőzte ugyanis a csatorna Híradója és a Konyhafőnök VIP is. Ráadásul ebben a célcsoportban a konkurencia vasárnap esti műsora mindent vitt, a heti nézettségi lista élére ismét a Sztárban sztár került. Más a helyzet persze, ha az idősebb korosztályt nem vesszük figyelembe, és a 18-49 év közöttieket nézzük, hiszen ebben a csoportban továbbra is az X-Faktor a nagy kedvenc, a tehetségkutatót a Híradó, a Konyhafőnök és a Sztárban sztár követte a rangsorban.

A Konyhafőnök VIP nagyon bejött a nézőknek
A Konyhafőnök VIP nagyon bejött a nézőknek

Ahogy látszik, hétköznapokon a Konyhafőnök VIP megingathatatlan, este 7 órától esélye sincs a TV2 műsorainak arra, hogy megszorítsák a gasztrovetélkedőt. A mögöttünk hagyott héten a tévék előtt ülő 18-49 évesek körben 100 emberből 22 rendre az RTL-es műsort nézte. Egyedül hétfőn tudta valamilyen szinten tartani a tempót a TV2, igaz a Ninja Warrior Hungary is csak messze leszakadva követte a Konyhafőnököt. Viszont a hétfői ügyességi vetélkedő legalább felfele húzta a csatorna átlagos közönségarányát, míg ez a hét többi műsoráról már nem mondható el. Kedden a Legbátrabb páros még a csatorna átlaga körül teljesített, de szerdán a Mit tenne a gyereked? nagyon gyenge számokat produkált. Ugyanez a műsor csütörtökön ugyan kicsit javított, de a TV2 átlagos közönségarányát így is lefele húzta.

A TV2 szempontjából nehezítette a helyzetet a késő esti időszakban, hogy a RTL II-n futó és kőkemény trashre vett valóságshow, a Való Világ viszonylag jól teljesített. A meglehetősen alacsony kulturális szintet hozó műsor szokás szerint felkeltette a Médiahatóság figyelmét is, akik jelezték, hogy figyelemmel kísérik a valóságshowt. Igaz, az esetleges jogsértések esetén sem olyan egyszerű fellépni a Való Világgal szemben, az RTL II ugyanis nem a hazai, hanem a luxemburgi médiahatóság felügyelete alatt működik.

A TV2 így leginkább vasárnap vigasztalódhatott, a Sztárban sztár révén ugyanis legalább a hét utolsó napján felülmúlták a konkurenciát. Ráadásul a szórakoztató műsor úgy tűnik megtalálta a közönségét, amit jelez, hogy immár második alkalommal hozott a teljes lakosságban közel 1 millió nézőt.

 

Összefoglalva a 48. hét legfontosabb adatait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben ismét elvitt egy estét a TV2, míg a másik hatot az RTL Klub nyerte. Az RTL Klub elsősorban a hétköznapi fölénye révén tovább növelte közönségarányát és a képernyők előtt ülők 17,8 százaléka követte esténként a csatornát. Eközben a TV2 10 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Az RTL-es kábelcsatornáknál némi lemorzsolódás volt, a F+ közönségaránya 4,1 százalék, míg a Cool-é 3,3 százalék lett. Némileg javított a Viasat3 (2,9% SHR), míg a Duna TV gyakorlatilag megtartotta egy héttel korábbi közönségarányát, így 1,1 százalékot ért el.

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!