2018. december 4. 11:57
mfor.hu

Úgy tűnik, az élő adások iránt jóval kisebb az érdeklődés, az X-Faktor szombati műsora az évad leggyengébb nézettségét hozta.

Túlzás nélkül állíthatjuk, az X-Faktor idén tarolt. Óriási nézettséget hoztak az egyes adások, és egy kivételtől eltekintve mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosság esetében a nézettségi listák élére került. Egy héttel korábban torpant meg először a tehetségkutató, amikor a teljes népességben nem sikerült az első helyet elvinni, és az addig stabilan hozott 1 milliós nézettség alá csúszott az RTL szombat esti programja. A legutóbbi adás alapján úgy tűnik, hogy ez nem egyszeri kisiklás volt, hiszen a lejtmenet folytatódott. A 4 éven felülieket reprezentáló, teljes népességnek nevezett csoportban ugyanis tovább olvadt az X-Faktor nézőtábora, a mostani hétvégén már csak 860 ezer nézőjük volt. Talán nem túl merész jóslat, hogy a hétvégi adás sem lesz sokkal jobb, és csak a két hét múlva várható fináléra térnek vissza nagyobb számban a nézők, bár a korábbi trendek alapján akkor is az 1 milliós szint lehet reális.

Érdekesség, hogy az X-Faktor a fent jelzett visszaesés miatt a teljes lakosságban csak a harmadik legnépszerűbb RTL-es műsor lett. Megelőzte ugyanis a csatorna Híradója és a Konyhafőnök VIP is. Ráadásul ebben a célcsoportban a konkurencia vasárnap esti műsora mindent vitt, a heti nézettségi lista élére ismét a Sztárban sztár került. Más a helyzet persze, ha az idősebb korosztályt nem vesszük figyelembe, és a 18-49 év közöttieket nézzük, hiszen ebben a csoportban továbbra is az X-Faktor a nagy kedvenc, a tehetségkutatót a Híradó, a Konyhafőnök és a Sztárban sztár követte a rangsorban.

A Konyhafőnök VIP nagyon bejött a nézőknek A Konyhafőnök VIP nagyon bejött a nézőknek

Ahogy látszik, hétköznapokon a Konyhafőnök VIP megingathatatlan, este 7 órától esélye sincs a TV2 műsorainak arra, hogy megszorítsák a gasztrovetélkedőt. A mögöttünk hagyott héten a tévék előtt ülő 18-49 évesek körben 100 emberből 22 rendre az RTL-es műsort nézte. Egyedül hétfőn tudta valamilyen szinten tartani a tempót a TV2, igaz a Ninja Warrior Hungary is csak messze leszakadva követte a Konyhafőnököt. Viszont a hétfői ügyességi vetélkedő legalább felfele húzta a csatorna átlagos közönségarányát, míg ez a hét többi műsoráról már nem mondható el. Kedden a Legbátrabb páros még a csatorna átlaga körül teljesített, de szerdán a Mit tenne a gyereked? nagyon gyenge számokat produkált. Ugyanez a műsor csütörtökön ugyan kicsit javított, de a TV2 átlagos közönségarányát így is lefele húzta.

A TV2 szempontjából nehezítette a helyzetet a késő esti időszakban, hogy a RTL II-n futó és kőkemény trashre vett valóságshow, a Való Világ viszonylag jól teljesített. A meglehetősen alacsony kulturális szintet hozó műsor szokás szerint felkeltette a Médiahatóság figyelmét is, akik jelezték, hogy figyelemmel kísérik a valóságshowt. Igaz, az esetleges jogsértések esetén sem olyan egyszerű fellépni a Való Világgal szemben, az RTL II ugyanis nem a hazai, hanem a luxemburgi médiahatóság felügyelete alatt működik.

A TV2 így leginkább vasárnap vigasztalódhatott, a Sztárban sztár révén ugyanis legalább a hét utolsó napján felülmúlták a konkurenciát. Ráadásul a szórakoztató műsor úgy tűnik megtalálta a közönségét, amit jelez, hogy immár második alkalommal hozott a teljes lakosságban közel 1 millió nézőt.

 

Összefoglalva a 48. hét legfontosabb adatait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben ismét elvitt egy estét a TV2, míg a másik hatot az RTL Klub nyerte. Az RTL Klub elsősorban a hétköznapi fölénye révén tovább növelte közönségarányát és a képernyők előtt ülők 17,8 százaléka követte esténként a csatornát. Eközben a TV2 10 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Az RTL-es kábelcsatornáknál némi lemorzsolódás volt, a F+ közönségaránya 4,1 százalék, míg a Cool-é 3,3 százalék lett. Némileg javított a Viasat3 (2,9% SHR), míg a Duna TV gyakorlatilag megtartotta egy héttel korábbi közönségarányát, így 1,1 százalékot ért el.