2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Kerékpárosklub levelet írrt Budapest főípétészének, amelyben az erzsébetvárosi bulinegyed forgalomcsillapítására és bringabaráttá tételére tesznek javaslatokat, de még ennél is fontosabbnak tartják a gyalogos közlekedés fejlesztését. Magyar Kerékpárosklub Budapest-Belvárosi területi szervezete egyeztetési lehetőséget is kér a fővárostól.

A turizmus és a vendéglátóhelyek fellendülése óta megoldatlan problémát jelent a belső-erzsébetvárosi közlekedés - írják a Kerékpárosklub honlapján. Miközben tömegek próbálnak a szűk járdákon közlekedni, és a kis helyigényű kerékpárokkal is nehéz közlekedni és parkolni, a már éjszaka is folyamatos torlódások zajt, légszennyezést és balesetveszélyes helyzeteket okoznak. A kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeinek javítása, az átmenő autóforgalom - tömegközlekedési útvonalakat kivéve - elterelése, a továbbra is jellemző 50-es sebességhatárok csökkentése biztonságosabb, halkabb, jobb levegőjű, és hatékonyabb közlekedésű környezetet biztosítana az itt élők, dolgozók és ide látogatók számára.


A konkrét javaslatok ezek:

Átmenő gépjárműforgalom csillapításához javasolt intézkedések:

  • az átmenő és a helyi forgalom főutak köré való szervezése hurok (woonerf) jellegű utcairányokkal, a Dob utca és a Király utca átmenő jellegének megszüntetése, lakóutcává minősítése, a Klauzál tér átmenő forgalmának megszüntetése
  • 30-as zóna kijelölése és fizikai forgalomcsillapítás a nem főutakon (Kiskörút, Nagykörút, Rákóczi út, Dohány utca, Wesselényi utca) kívül
  • feleslegesen széles útfelületek szűkítése (pl. Nagydiófa utca és Dob utca a Klauzál tér előtt)
  • a kereszteződésekben parkolásgátló járdafülek létesítése (ahogy az pl. az Akácfa-Dohány csomópontban megtörtént)
Kerékpározás segítéséhez javasolt intézkedések:

  • kétirányú kerékpározás kijelölése a 30-as zónába tartozó utcákban (max. 30 km/h és teherforgalom tiltása esetén MOF=200 járműegység alatt az Útügyi Műszaki Előírás alapján szélességtől függetlenül kijelölhető az adott utcaszakasz kétirányú kerékpározásra)
  • újabb kerékpártámaszok kijelölése és létesítése parkolóhelyeken, forgalomtól elzárt területeken vagy a fent említett járdafülek területén
  • kétirányú kerékpáros tengely kialakítása a Csányi utca-Klauzál utca útvonalon, a szükséges helyeken kerékpársávval, csomóponti módosításokkal, összehangolás a Blaha Lujza tér felújításának tervezésével (jelenleg tendereztetés alatt)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!