A telemarketing számos előnye közé tartozik, hogy megkönnyíti a közvetlen kapcsolat kiépítését a vásárlókkal, valamint segít további információkat szerezni egyes vásárlási modellekről, igényekről, vagy az eddig le nem fedett területekről. A vásárlót ez a személyes kapcsolatfelvétel egy őszintébb válasz adására késztetheti, ami releváns és hasznos lehet többek között egy a témában kiállított statisztikához.
Mivel az emberek emocionális lények, nem lehet reakciójukat egyértelműen kiszámítani csak egy adatból vagy egy közeli és megbízható kapcsolatot létesíteni a vevővel személyes interakció nélkül. Ezért jelenthet áttörést a közvetlen telefonos kapcsolatfelvétel cégek számára, hisz ez személyre szabott, célzott és lényegre törő lehetőséget biztosít. Kutatások azt mutatják, hogy többszöri közvetlen kapcsolatfelvétel akár 20%-kal növelheti az eladást.
A telemarketing mindenek feletti célja, hogy szélesítse a cég vendégkörét és népszerűsítse a márkát, önmagát. Ezáltal a cég több potenciális vevőt érhet el, akik egy személyre szabott, sokkal megfelelőbb szolgáltatást kapnak, többek között növelheti bevételét és profitját is. A Guerilla Selling által 2017-ben készített felmérés azt mutatta, hogy a vásárló döntését nagyban befolyásolja a telemarketinges magabiztossága is.
Ezen új iparág előnyei közé sorolható, hogy a megtérülés szempontjából igen kifizetődő megoldás A telemarketing választása más reklám felületeken felül jó megoldás lehet marketinges vagy eladással foglalkozó szakembereknek, valamint cégtulajdonosoknak. Összehasonlítva más eladási és reklámozási módszerekkel sokkal kedvezőbb ár fekvésű, mint az újságok, magazinok vagy weboldalak felületein való hirdetés.
Fontos része még az eljárásnak, hogy a termékről, szolgáltatásról kapott gyors visszajelzés lehetővé teszi, hogy azonnal megkezdődjenek a szükséges javítások, finomítások. A folyamat adatokkal láthatja el a céget, szolgálhat piaci információkkal, a konkurenciáról, a cég erősségeiről vagy fejlesztendő területeiről.
Egyéb okok lehetnek a telemarketing alkalmazására, a nemzetközi terjeszkedés lehetősége és a kis kockázatvállalás is, melyek miatt a telemarketing egy kiváló mód egy cég, a termék vagy a szolgáltatás népszerűsítésére. Ez a két előny össze is függhet, hisz a külföldi térnyerés nem csak egy új platformot adhat, de egyben egy kevéssé kockázatos, de nagy mértékű profit növekedést is előidézhet.
A fenti, főleg gazdasági szempontból megvizsgált, érvek mellett, szociális szempontból is lehet pozitív élmény ezen szakma. Egy kanadai telemarketinges munkát végző hölgy nagy átéléssel és szép emlékekkel tekintett vissza egykori munkájára. Mivel jó szociális készségekkel rendelkezett, valamint ráérzett a munka gazdasági, eladással kapcsolatos részére, már első nap 25 dollár plusz fizetéssel jöhetett haza. Ez a szakma tökéletes egy gazdasági karriert fontoló diáknak, pályakezdőnek, vagy akár egy részmunkaidőben állást keresőnek is. De megfelelőnek bizonyulhat annak is aki teljes munkaidőben szeretne megismerkedni és sikeressé válni a telemarketing világában.
A telemarketing a gazdasági felmérések mellett fontos szerepet játszhat még politikai felmérések, szociális, társadalmi kérdőívek vagy országos felmérések során is. Érdekes információ továbbá, hogy az angolul B2B (business-to-business), azaz egyik szolgáltató vagy cég és egy másik szolgáltató vagy cég közötti adás-vételi folyamatai során, 68%-ban történik emberek közötti közvetlen kapcsolatteremtés, ami akár egy telefonhívás is lehet egy telemarketinges dolgozótól.
Az fentebb felsorolt érvekkel bizonyítható, hogy a telemarketing egy fontos és egyre elterjedtebb tényezőjévé válik a modern gazdasági világnak.