4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Elérkezett a nyári nihil a tévés piacra, a nézők jelentős része tűnt el a képernyők elől. Így a legnézettebb műsorok iránti érdeklődés is meglehetősen visszafogott volt.

A nyári időszakban hagyományosan vissza szokott esni a tévék nézettsége, ami korábban arra volt visszavezethető, hogy az emberek üdülés alatt nem feltétlen bámulják a képernyőt. Sokan inkább szórakoznak, vagy egyszerűen csak társalognak barátaikkal és szeretteikkel.

Ezt valószínűleg tetézi az, hogy Magyarországon is rohamosan változnak a médiapiaci szokások, ami több dologban érhető tetten. Egyrészt a nagy kereskedelmi tévék dominanciája egyértelműen leáldozott, hiszen amíg 3-4 évvel korábban a tévé előtt ülök legalább a fele az RTL-t vagy a TV2-t nézte, addig ma jellemzően 25 százalék körüli arányról beszélhetünk. Persze a nagy médiacégek igyekeznek előre menekülni, és a nyugaton már hosszú ideje jellemző trendre készülve az RTL Klub már korábban, míg a TV2 az utóbbi 2 évben kezdett el nagyon aktívan kiépíteni egy kábeltévés portfóliót. Így persze a zászlóshajónak számító csatorna nézettségét részben maguk a cégek kanibalizálják, ám ez nekik még mindig jobb, mintha más vállalatokhoz tartozó csatornákon kötnének ki a nézők.

Hamilton győzelme az M4-nek sok nézőt hozott (MTI fotó Kovács Tamás)
Hamilton győzelme az M4-nek sok nézőt hozott (MTI fotó Kovács Tamás)

Az sem mellékes, hogy a tévénézés mellett a videós médiafogyasztás ma már több platformon történik, legyen szó mobiltelefonról, vagy éppen számítógépről. De a smart tv-knek hála a netes tartalmat tévékészülékeken is  lehet követni. Az ilyen típusú igényekre nem csak az "új média", mint amilyen például a Netflix épít, hanem a hagyományos vállalatok is folyamatosan erősítenek. Ennek megfelelően az HBO a Go nevű szolgáltatásával nyújt online tartalmat, de az RTL Most is hasonló elven működik. Ráadásul nem csak a médiacégek, de a szolgáltatók is beszálltak a versenybe, elég csak a T-csoport, vagy az UPC ilyen szolgáltatásaira gondolni.  És akkor a Youtube-ról és más stream oldalakról még nem is beszéltünk.

A képlet tehát az, hogy a hagyományos tévénézésnek egyre több alternatívája van a nézők számára, és bizony az emberek egy részét elcsábítják a szirénhangok. A kereskedelmi tévék persze sokkal könnyebben veszítenek nézőt, azokban az esetekben, amikor nem is kínálnak igazán komoly műsorokat, mint ahogy azt a nyári időszakban sokszor teszik. Más kérdés, hogy a néhány évvel korábbiakhoz képest, amikor szinte csak ismétléseket adtak idén főleg az RTL Klub másképp kezeli a helyzetet.

Így például a legnézettebb adó nem küldte nyári szünetre két sikeres sajátgyártású sorozatát az Éjjel-nappal Budapestet és a Barátok köztet sem. Ezek mellett pedig több amerikai sorozatot is elindított a csatorna. Igaz, pont ez utóbb az a kategória, ami az elmúlt években kevésbé hozta lázba a nézőket, bár ebben közrejátszik az is, hogy a kábeltévéken olyan sorozatdömping van, ami erősen megosztja a nézők figyelmét. Azt azért hozzá kell tenni, hogy ezzel a műsorstruktúrával az RTL Klub legalább a tavaszi szintet tudja hozni, így a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben jócskán ellépett a TV2-től.

Más kérdés, hogy a hét legnézettebb műsora címet így is a köztévé vitte el. A hétvégi Magyarországon tartott Forma-1-es nagydíj tarolt az M4-en, ráadásul az időmérő edzés is óriási érdeklődést váltott ki, hiszen a 18-49-es korcsoportban az is befért a top 10 műsor közé. Az RTL Klub emellett azért is szomorú lehetett, mert vasárnap este két csatorna közönségaránya is meghaladta az övéket. Ami kevésbé fájhatott, az a F+ remeklése, az viszont kellemetlen meglepetés volt, hogy a TV2 is előzött.

 

A 30. héten így hat estén az RTL Klubot, míg vasárnap a TV2-t nézték a legtöbben. Az átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,6 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 6,6 százalékát érte el. A TV2-nek ezúttal nagyon a sarkára lépett  az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+, amit ezúttal a tévé előtt ülők 6,1 százaléka választott. Őket a Cool követte, az esetükben 3,2 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2,5% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!