3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Véget ért az X-Faktor jubileumi 10. évada, ami erős nézettségi számokat hozott az RTL Klub számára, igaz, a finálé nézettsége jócskán elmaradt a TV2 korábban befejeződött tehetségkutatójának, a Sztárban sztár leszek az utolsó adásától. Aki a karácsonyt a tévé előtt tölti az készülhet a klasszikusokra.

Szombaton véget ért az X-Faktor idei évada, amelynek győztese Alee lett, akiről az elmúlt hetekben a bulvársajtó több könnyfakasztó történetet is megosztott. Mondhatnánk, így nem lóg ki abból a „történetmesélős” sorból, amikor egy-egy tehetségkutatót olyan versenyző nyer meg, akit nem feltétlen irigyelnek a nézők, sokkal inkább együttéreznek vele. Innentől a fiatal rapper kezében van a sorsa, hiszen a műsorban feltűnők közül sokaknak sikerült előadóként később is érvényesülni, igaz ennek ellenkezőjére is láttunk példát.

A X-Faktor győzött, de a finálé nem tudott extra számokat hozni - Alee a tehetségkutató nyertese (Forrás: RTL Klub)
A X-Faktor győzött, de a finálé nem tudott extra számokat hozni - Alee a tehetségkutató nyertese (Forrás: RTL Klub)

Ami az X-Faktor nézettségi számait illeti, az RTL Klub összességében sikerként kommunikálta azok alakulását. Ez abból a szempontból jogos, hogy a tehetségkutató műsorsávjában a TV2 nem tudott ütőképes alternatívát felmutatni. Ellenben a nézettség alakulását némileg más megvilágításba helyezi, ha összevetjük a TV2 ősszel futott zenés showműsorával. A Sztárban sztár leszek fináléja ugyanis sokkal magas számokat hozott, mint az X-Faktor.

A TV2 programjának utolsó műsorának a teljes népességben (4 éven felüliek) 1,18 millió nézője volt, ezzel szemben az RTL-es tehetségkutató szombati döntője 850 ezer nézővel büszkélkedhetett, ami a készülékek előtt ülők 22 százalékát jelentette. Az RTL Klub által fontosabbnak tartott 18-49 évesek körében a műsor némileg jobb számokat hozott, hiszen ebben a célcsoportban a közönségarány 25 százalék feletti volt.

Ami a hétköznapokat illeti, ismét kiegyenlített küzdelmet láthattunk a 18-49-es korcsoportban. Az RTL Klub hétköznap esti műsora a Konyhafőnök VIP ugyan estéről estére jó számokat hozott, de a TV2 sem panaszkodhatott. Ugyanis az ott futó programok, a Farm VIP és a Nagy Ő is a csatorna átlagos közönségaránya felett teljesített. Így volt olyan este, hétfőn és kedden, amikor az RTL teljesített jobban, míg szerdán és csütörtökön a TV2 örülhetett, hogy aztán a pénteki napot ismét az RTL Klub nyerje meg a kereskedelmi célcsoportban.

Ha a két vezető kereskedelmi csatorna 50. heti átlagos számait nézzük a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), akkor azt mondhatjuk, hogy az RTL Klub és a TV2 is növelni tudta a közönségarányát. Az RTL Klub esetében az egy héttel korábbi 14,6 százalékról 15,1 százalékra kúszott fel, míg a TV2 esetén a megelőző 12,1 százalékot most 12,7 százalék követte.

A sajátgyártású műsorok a héten jórészt kifutnak, és jön majd az ünnepi műsorrend. A karácsony kapcsán egyébként egyik csatorna sem hazudtolta meg magát, hiszen az „üzembiztos” karácsonyi filmek kerülnek ismét a képernyőkre. A TV2, amely néhány éve szerezte meg a Reszkessetek betörők trilógiát Kevinnel fog karácsonyozni. Az RTL Klub két másik közönségkedvenc családi mozira szavazott, ott a Jégvarázs és Neveletlen hercegnőt lehet majd nézni 24-én, majd másnap az animációs film és a vígjáték második része kerül műsorra.

Kevin rajongóinak idén karácsonykor sem kell csalódnia
Kevin rajongóinak idén karácsonykor sem kell csalódnia

A TV2 egyébként a következő évet is igyekszik erősen kezdeni, hiszen a csatorna korábban bejelentette, hogy január 3-án indul az Exatlon következő évada. A sportreality hagyományosan jól szokott teljesíteni, így ameddig az RTL Klub hasonlóan fajsúlyos műsorral nem rukkol elő, várhatóan a TV2 nyeri majd a hétköznapokon a nézettségi versenyt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!