3p
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


			
		
		


		
		

A legnagyobb közép- és kelet-európai fapados légitársaság utasainak száma és bevételei is két számjeggyel nőttek tavaly október és december között. Ami viszont csak ellensúlyozta az üzemanyagárak emelkedését, így harmadik negyedéves eredménye jóval alacsonyabb lett az egy évvel korábbinál.

A Wizz Air 8,1 millió utast szállított repülőgépein a 2018. április 1-jétől 2019. március 31-éig tartó pénzügyi éve harmadik negyedévében, közel 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a fapados légitársaság ma reggel közzétett gyorsjelentéséből. 

Már több mint 600 útvonalon szállít utasokatMár több mint 600 útvonalon szállít utasokat

A Wizz Air 91,4 százalékos kapacitáskihasználtsága (vagyis eladott ülőhelyeinek aránya az összeshez képest) 2 százalékponttal magasabb lett az egy évvel korábbinál. Bevételei 512,7 millió eurót tettek ki, ez 21 százalékkal több, mint amennyit 2017. októbere és decembere között elért. A jegyeladásokból származó bevétele 20,4 százalékkal lett magasabb, 291,1 millió euró, míg a kiegészítő szolgáltatásokból 22,3 százalékkal többet, 221,5 millió eurót kasszírozott, alapvetően a tavaly novemberben bevezetett új kézipoggyász-szabályoknak köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy a cég kiegészítő árbevétele utasonként egy év alatt 1,5 euróval, 27,1 euróra emelkedett.

A Wizz Air tavalyi utolsó három havi adózás előtti nyeresége ugyanakkor jóval kevesebb, mindössze 1,8 millió euró lett, szemben az egy évvel korábbi 14,6 millióval. Ez az emelkedő üzemanyagáraknak köszönhető, azok miatt ugyanis 6 százalékkal ugrott meg az egy utaskilométerre vetített költség – kommentálta cége gyorsjelentését Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A cég 512,7 millió eurós működési költségei 25,6 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál. Az, hogy az árbevételével hajszálra megegyező mértékű működési költségei miatt mégis sikerült szerény mértékű profitot elérnie a fapados légitársaságnak, annak köszönhető, hogy a devizaárfolyamok a számára kedvezően alakultak. 

A nehézségek ellenére a Wizz Air a március 31-én záruló 2018/2019-es pénzügyi évének nettó nyereségét továbbra is 270-300 millió közé várja. Hogy e sávon belül végül az eredmény hová esik, az függ a húsvéti foglalásoktól és az olyan külső tényezőktől, mint a Brexittel kapcsolatos bizonytalanság.

Váradi József szerint ugyanakkor az üzemanyagárak ez év eleji csökkenésének hatására a 2019/2020-as üzleti év április 1-jei kezdetén ismét javulhatnak az eredményeik. Az idei év első negyedében kigördülő Airbus A321neo repülőgépek üzembe helyezése jelentős költségelőnyt biztosít a Wizz Airnak, amely 1,1 milliárd eurós szabad cash flow-val rendelkezik.

A Wizz Air 44 országban van jelen, 53 új járatot indított 2018. októbere és decembere között, útvonalai száma 600 feletti. Gépeinek átlagéletkora 4,4 év, ami a legalacsonyabb a vezető légitársaságok között.

Mint arról az mfor.hu beszámolt, a Wizz Air Hungary március 31-én kft-ből zártkörű részvénytársasággá alakul, ez azonban nem jelenti azt, hogy ezzel megágyazna annak, a következő lépésként nyilvános részvénytársasággá minősítse át magát és bevezesse a részvényeit a Budapesti Értéktőzsdére. Így a befektetők továbbra is a fapados légitársaság anyacégének, a Wizz Air Holding Plc-nek a részvényeivel kereskedhetnek a londoni tőzsdén. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.