3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az autós vállalat pár éven belül negyedével csökkentené modelljei előállítási költségét, illetve az elektromos járművek előretörésével nagyban egyszerűsítené is a folyamatot - mindehhez a még fel sem épült magyarországi egység lenne az előfutár.

A BMW az évtized közepére negyedével tervezi csökkenteni modelljei előállítási költségét - idézi a konszern termelési igazgatóját a Handelsblatt keddi számában megjelent beszámoló.

"Autóink előállítási költségét a 2019-eshez képest 25 százalékkal tervezzük csökkenteni 2025-re" - jelentette ki Milan Nedeljkovic termelési igazgató a lapnak adott interjúban. A költségcsökkentést a termelési folyamatot tervező új szoftverrel, karcsúsított logisztikai hálózattal és a meglévő termelési kapacitás jobb kihasználásával érné el a BMW.

A BMW költségcsökkentésekkel igyekszik ellentételezni egyebek között a beszerzési költségei növekedését, ami a nyersanyagárak emelkedése miatt az idén mintegy egymilliárd eurós többletkiadást jelent majd a cégnek. Az elektronikai alkatrészek ellátásában keletkezett globális hiány, valamint a beszállítók láncban kialakult fennakadások miatt a BMW az idén már 30 ezer autós termelési lemaradást halmozott fel, amit az év második felében viszont már behozna.

A BMW még a koronavírus-válság előtt életbe léptetett költségcsökkentési programja továbbra is érvényben van. Ez 2019 és 2022 között 12 milliárd eurós megtakarítást tűzött ki célul, egyebek között több ezeres létszámcsökkentéssel. A termelés komplexitásának egyszerűsítése érdekében szűkíti a modellpalettát is.

Milan Nedeljkovic termelési igazgató szerint az elektromos meghajtásra való átállás is hozzájárul majd a termelési költségek csökkentéséhez, különösen 2025 után. Akkor indul meg ugyanis a meglévő termelési kapacitás fokozatos átállítása az elektromos meghajtásra felkészített "új osztályú" platformra. "Az új osztályú platform lényegesen leegyszerűsíti a gyártási folyamatot, mert lecsökkenti mind a termék, mind a gyártási folyamat komplexitását" - mondta Nedeljkovic a lapnak adott interjúban. Hozzátette: a jelenleg Debrecenben épülő üzem szolgál mintaként a meglévő termelési kapacitás átalakításához.

Oliver Zipse vezérigazgató az idén az értékesítési volumen 5-10 százalékos növelését tervezi, azaz nagyjából a 2019-es 2,5 milliós szint elérését. Középtávon, még ebben az évtizedben a 3 milliós értékesítési volumen elérését tűzte ki célnak a cég vezére. A BMW értékesítéseinek a felét 2030-tól már az elektromos modellek adják majd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!