5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy héttel ezelőtt arról számoltunk be, hogy éves nézettségi rekordot döntött az X-Faktor. A szombati harmadik adás azt is túlszárnyalta, így a tehetségkutató válogatója újra nézettségi csúcsot döntött.

Az év legnézettebb műsora lett az X-Faktor 2019-es évadának harmadik válogató adása, mind a teljes lakosságban, mind a kereskedelmileg kiemelt korcsoportban. A műsor a 18-49-es korosztályban 550 ezer feletti nézőszámot ért el, a teljes lakosság esetében pedig 1 millió 230 ezren látták. A csatorna persze igyekezett mindent bevetni, hiszen volt megható pillanat és feszültség is. Más kérdés, hogy a gogo girlnek öltözött fahangú hölgy hőbörgésének erős utánlövés hangulata volt, miután tavaly egy hasonlóan tehetségtelen előadó már eljátszotta a mikrofon dobálását. Ettől függetlenül az RTL Klubnál elég jól érzik, hogy az elfogadható és a nevetséges produkciókat hogyan vegyítsék úgy, hogy azokkal folyamatosan fenn tudják tartani a nézők érdeklődését.

Gáspár Laci rendre utasította a renitens jelentkezőt (Fotó: RTL Klub)
Gáspár Laci rendre utasította a renitens jelentkezőt (Fotó: RTL Klub)

Az egyelőre még nem látszódik, hogy ki vagy kik miatt fogják a nézők később, az élő adások idején is követni a műsort. Ugyanakkor tavaly a végső győztes USNK sem tűnt eleinte annyira közönségcsalogatónak, mint ahogy az végül elsült. Emellett úgy tűnik, hogy a zsűri továbbra is hozzá tud tenni a műsorhoz, így, ha a mostani kiugró számokat nem is tudják végig tartani, nagy fejreállás nem várható az X-Faktor nézettségében. A tehetségkutató kimagasló eredménye révén az RTL Klub letarolta a szombat estét. Több, mint 20 százalékponttal verte így meg a TV2-t, ilyen különbségre pedig évek óta nem volt példa a két nagy kereskedelmi csatorna között.

Gyengén fut a Fuss család

Tetézi a bajt a TV2-nél, hogy a hétköznapi műsorstruktúrában sem olyan erősek, mint tavasszal, vagy az ősz első felében voltak. Akkor olyan műsorok fémjelezték az esti műsorstruktúrát, mint az Exatlon, a Bezár a bazár vagy éppen az Ázsia Expressz. A műsorrend összeállításkor úgy tűnt, hogy Palik László sportrealityje ezúttal is tarthatja a lépést az RTL-es műsorokkal, például a Drága örökösökkel. Úgy tűnik azonban, hogy egyrészt az ügyességi vetélkedőkkel telítődtek a nézők, hiszen ez a harmadik ilyen típusú műsor volt a Ninja Warrior és az Exatlon után, ráadásul messze ez volt a legspórolósabban kivitelezett produkció. A Fuss család, fuss! így még a csatorna átlagos főműsoridős közönségarányát sem tudja hozni, aminél biztos, hogy magasabb számokkal kalkuláltak előzetesen a TV2-nél.

Némileg javítja a helyzetet a TV2 szempontjából, hogy a sportrealityt követő gasztrovetélkedő, a Séfek séfe viszont jól teljesít. Ez ugyanis nem csak tartani tudja a lépést az RTL-en párhuzamosan futó Nyerő párossal, de arra is volt példa, hogy a kereskedelmi célcsoportban is a TV2 műsora ért el magasabb közönségarányt. Igaz, úgy tűnt, a nézők egy része csak hét közben realizálta, hogy immár nem a Love Island fut, így könnyen lehet, hogy a következő hetekben a 9 és 10 óra közötti sávban is az RTL fölényét láthatjuk. Egyébként gasztro fronton ők is erősíteni fognak, visszatért ugyanis a csatornára a Street Kitchen. Igaz a műsor nem prime timeban, hanem vasárnap délben fut.

Maradva az RTL Klubnál érdemes megemlíteni, hogy minden nekik sem jött be, a közepesen induló, majd vasárnap esténként egyre gyengébb számokat hozó Jófiúk két hét szünetre vonul, így az október 27-i rész lesz egyelőre az utolsó. Hogy aztán az eredeti vasárnap este 8 órás idősávban fog a sorozat visszatérni, vagy egészen más időpontot találnak neki, azt egyelőre nem lehet tudni, de nem lenne meglepő, ha nem erőltetnék tovább a Sztárban sztár leszek ellen.

Új sorozat jön a TV2-n

Ha már sorozatok, akkor arról is érdemes megemlékezni, hogy Mintaapák címmel hamarosan képernyőre kerül majd a TV2 napi sorozata. A formátum egy eredetileg argentin szériát dolgoz fel, és több igen népszerű színész játszik majd benne, így Fenyő Iván, Klem Viktor, Mészáros Béla és Stohl András lesznek a főszereplők. A sorozat beharangozó videója mellett megjelentek a sorozatot népszerűsítő utcai plakátok és citylightok, így szinte biztos, hogy még idén ősszel képernyőre kerül a műsorszám. Hogy milyen lesz a fogadtatása azt nagyon nehéz megjósolni, hiszen attól is sok függ majd, hogy melyik idősávban vetítik, és milyen műsorok fogják felvezetni a sorozatot.
 

Fenyő Iván lesz az új TV2-s sorozat egyik főszereplője (Forrás: TV2)
Fenyő Iván lesz az új TV2-s sorozat egyik főszereplője (Forrás: TV2)

A 42. hét számait összefoglalva a két nagy csatorna közötti különbség nem változott érdemben. Ugyan az egy héttel korábbi szinthez képest kis mértékben visszacsúszott az RTL Klub közönségaránya, amely a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) ezúttal 15,6 százalék lett. Ugyanakkor a TV2 közönségaránya is lentebb olvadt, és 11,3 százalékot értek el.

 

Az F+ ugyan szombaton 5,2 százalékos közönségarányt ért el, amely azonos volt, mint amit a TV2 tudott, ugyanakkor a hét elején a csatorna kevésbé vitézkedett, így heti átlagban az 5 százalékos szint alatt (4,8% SHR) maradt. Őket a múlt héten a Viasat3 (2,2% SHR) követte, megelőzve az elmúlt időszakban rendre gyengébb számokat hozó Cool-t (2,1%). A középmezőnyt a Duna TV (0,7%) zárta, amely szintén veszített közönségarányából, és eltávolodott az 1 százalékos szinttől.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!