A kormány mind a mai napig nem képes pontosan fogalmazni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető céggel, vagyis a Budapest Airporttal (BA) kapcsolatban. A Nemzetgazdasági Minisztérium úgy foglamazott az MTI-n keresztül megjelentetett közleményében, hogy
"A 444.hu portálon megjelent, a reptér visszavásárlásával foglalkozó írás több valótlanságot, szándékos ferdítést és fiktív elemet tartalmaz, tovább növelve az ártó szándékú cikkek sorát. Minden hamis híresztelés ellenére a kormány továbbra is azon dolgozik, hogy helyrehozza a Gyurcsány-kormány bűnét, amely elherdálta a repteret, mint kiemelkedő stratégiai eszközt."
A tényszerűség kedvéért leszögezzük: soha, senki sem adta el magát a repülőteret, annak az üzemeltetési jogát adta el a Gyurcsány kormány 75 évre egy koncessziós szerződés alapján. Az üzemeltetést végzi a BA Zrt, ennek a visszavásárlásáról van szó már évek óta. A szaktárca magyarázkodó kinyilatkoztatása így hangzik:
"A reptér visszavásárlása a rendszerváltás utáni időszak messze legnagyobb tranzakciója, ebből fakadóan bonyolult és komplex feladatot jelent, hiszen a repteret eladni könnyű, visszavásárolni azonban nehéz. Nem ritka, hogy egy ilyen volumenű megállapodás bárhol a világon éveket vesz igénybe. Ezekhez az ügyletekhez képest a jelenlegi tranzakció előrehaladása kifejezetten gyorsnak értékelhető.
A tárgyalások során a hitelezői konzorciummal való megegyezés legalább annyira fontos, mint az eladóval történő megállapodás. Ezért ezekre a tárgyalásokra egymással párhuzamosan került sor, amelynek keretében több tucat bankkal és nemzetközi alappal kellett megállapodni. A nemzetközi befektetői és hitelezői kör mindvégig pozitívan értékelte, hogy a kormány gyors és szakszerű módon történő megállapodásra törekszik.".