2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ok: nem tudnak konkurálni más gyártókkal. Csak a kisteherjármű-gyártás marad meg az országban.

Az amerikai Ford Motor oroszországi vegyesvállalata, a Ford Sollers bezárja két oroszországi üzemét, illetve motorgyárát és ezzel beszünteti az autógyártást az országban, a kisteherjármű-gyártást azonban fenntartja. A vegyesvállalat szerdán közölte, hogy június végéig végleg leáll a Ford személyautók gyártása az oroszországi Tatárföldön, valamint Szentpéterváron. A Ford Sollers azt is bejelentette, hogy már tárgyalásokat folytat érdeklődőkkel a leningrádi körzetben található autógyárának eladásáról, de nem fedte fel, hogy kikkel egyeztet. 

A Ford Sollers áprilisban hozza nyilvánosságra, hogy pontosan milyen feltételekkel válik meg alkalmazottjaitól, akiktől elsősorban azt várja, hogy önként mondjanak fel és ebben az esetben kompenzációt fizet a cég. 

A szentpétervári gyár dolgozóit képviselő szakszervezet azt követeli, hogy a munkáltató a dolgozók kétéves bérét fizesse ki. A helyi érdekvédelmi szervezet vezetője szerint a Ford Sollers az oroszországi személyautó-gyártás leállítását azzal indokolta, hogy nem tud konkurálni más gyártókkal. A cég Szentpéterváron 974, Tatárföldön mintegy 850 embert foglalkoztat.

A Ford volt az első külföldi autógyártó, amely Oroszországban  gyárat nyitott. A szentpétervári gyárban a termelés 2002-ben indult. A 2001 októberében alapított Ford Sollers vegyesvállalatban a Ford és a Sollers tulajdoni hányada egyaránt 50 százalék. A Ford Sollers a Ford Focus, a Ford Mondeo, a Ford Fiesta, a Ford Ecosport, a Ford Kuga a Ford Explorer, valamint a Ford Transit modelleket gyártja.  

A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB előrejelzése szerint idén 3,6 százalékkal nőhet az Oroszországban eladott új személyautók száma. Tavaly csaknem 1 millió 800 ezer új autót értékesítettek Oroszországban, 12,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!