2p

Az ok: nem tudnak konkurálni más gyártókkal. Csak a kisteherjármű-gyártás marad meg az országban.

Az amerikai Ford Motor oroszországi vegyesvállalata, a Ford Sollers bezárja két oroszországi üzemét, illetve motorgyárát és ezzel beszünteti az autógyártást az országban, a kisteherjármű-gyártást azonban fenntartja. A vegyesvállalat szerdán közölte, hogy június végéig végleg leáll a Ford személyautók gyártása az oroszországi Tatárföldön, valamint Szentpéterváron. A Ford Sollers azt is bejelentette, hogy már tárgyalásokat folytat érdeklődőkkel a leningrádi körzetben található autógyárának eladásáról, de nem fedte fel, hogy kikkel egyeztet. 

A Ford Sollers áprilisban hozza nyilvánosságra, hogy pontosan milyen feltételekkel válik meg alkalmazottjaitól, akiktől elsősorban azt várja, hogy önként mondjanak fel és ebben az esetben kompenzációt fizet a cég. 

A szentpétervári gyár dolgozóit képviselő szakszervezet azt követeli, hogy a munkáltató a dolgozók kétéves bérét fizesse ki. A helyi érdekvédelmi szervezet vezetője szerint a Ford Sollers az oroszországi személyautó-gyártás leállítását azzal indokolta, hogy nem tud konkurálni más gyártókkal. A cég Szentpéterváron 974, Tatárföldön mintegy 850 embert foglalkoztat.

A Ford volt az első külföldi autógyártó, amely Oroszországban  gyárat nyitott. A szentpétervári gyárban a termelés 2002-ben indult. A 2001 októberében alapított Ford Sollers vegyesvállalatban a Ford és a Sollers tulajdoni hányada egyaránt 50 százalék. A Ford Sollers a Ford Focus, a Ford Mondeo, a Ford Fiesta, a Ford Ecosport, a Ford Kuga a Ford Explorer, valamint a Ford Transit modelleket gyártja.  

A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB előrejelzése szerint idén 3,6 százalékkal nőhet az Oroszországban eladott új személyautók száma. Tavaly csaknem 1 millió 800 ezer új autót értékesítettek Oroszországban, 12,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!