2019. február 19. 05:46
mfor.hu

Érdekes fejlemény volt az országos kereskedelmi tévé kapcsán, hogy új elnöke lett a társaságnak.

Január 24-én, négy nappal Andy Vajna halála után rendkívüli közgyűlést tartott a filmmogul érdekeltségei közé sorolt TV2 Média Csoport Zrt. A szervezet elnöke az Echo TV vezéreként is működő Vaszily Miklós lett. Bekerült a megújult igazgatóságba a Mészáros-féle tőzsdei cégek jogi képviseletét ellátó Kertész Tamás József, valamint a felcsúti expolgármester érdekeltségeivel régóta szimbiózisban működő Duna Aszfalt Kft. ügyvédje, Czira Szabolcs Sándor, az útépítő céget birtokló Szíjj László veje. A TV2 január 24. óta regnáló igazgatóságában Vaszily, Kertész és Czira mellett egyértelműen Mészáros-lekötelezettnek számít Barna Zsolt is, aki az MKB Bank bejövetele óta (az MKB hitelezi a TV2-t - a szerk.) erősíti a csúcstestületet. A kereskedelmi adó mai igazgatóságában tehát négy Mészáros-ember áll szemben négy "Vajna-árvával", de az elnököt már az előbbi lobbicsoport adja, írta a történések kapcsán a Válasz Online.

Rezsimváltás a TV2-nél? Vaszily Miklós lett a társaság elnöke Rezsimváltás a TV2-nél? Vaszily Miklós lett a társaság elnöke

Mindenesetre érdekes lesz, hogy – a Médiatanács egyik korábbi határozata szerint - sem túl kiegyensúlyozott hírszerkesztési gyakorlata változik-e akár pozitív, akár negatív irányba. Ahogy az is érdekes lesz, hogy az Európai Parlamenti, és a hazai önkormányzati választások előtt megpróbálják-e új műsorokkal csúcsra járatni az adót, vagy inkább a költségek lefaragásán és a nyereséges működésen lesz majd a hangsúly. Mind a két forgatókönyv mellett és ellen is vannak érvek, mivel érdemleges információk nincsenek a tavaszi műsorrendről, így legfeljebb csak találgathatunk.

Miközben TV2 a hétvégi programjairól a csatorna még semmit nem árult el, az már kiderült, hogy egy korábban sikerrel futó vetélkedő visszatér a képernyőre. Pénzt vagy éveket! című vetélkedő lesz ismét látható, azonban itt is csak kérdőjeleket látunk. Az első évada ugyanis meglepően jól teljesített 2017 nyarán. Amikor azonban a második alkalommal visszatért 2018-ban, akkor közel sem tudta megismételni a korábbi sikereket. Tetézi a bizonytalanságot, hogy tavaly a műsorvezetővel indult egy meglehetősen hasonló formátumú produkció, a Sztárok és párok, ami viszont egyértelműen kudarc lett. A Pénzt vagy éveket harmadik évada március 4-én, 21:30-kor indul, ahol most a Legyen Ön is milliomos fut. Kasza Tibor műsorában feltűnik majd többek között Stohl András és lánya, Rebeka, Gesztesi Károly és Pintér Tibor, Demcsák Zsuzsa és Kandász Andrea, Tóth Vera és Nagy Sándor, Hódi Pamela és párja, Tóth Bence. A Legyen Ön is milliomos kapcsán arra lehetünk kíváncsiak, hogy az egykoron a legnépszerűbb magyar tévés vetélkedő vajon visszatér-e belátható időn belül a képernyőre.

Ami pedig a mögöttünk hagyott hét műsorait illeti, egy programnak búcsút inthettünk. Az elmúlt évek egyik legsúlyosabb trash műsora, a Való Világ 9. szériája ért évéget. A valóságshow nem búcsúzott rosszul, hiszen 7,2 százalékos közönségaránya volt a 18-49 évesek körében, ezzel pedig megelőzte például a Bad Boys 2-t vagy a Másnaposok című filmet is. Ebben a korcsoportban egyébként szokás szerint a Drága örökösök érte el a legmagasabb nézőszámot. Más kérdés, hogy a teljes népességben ez most nem jött össze, mert saját csatornájának a Híradója megelőzte. Pedig az RTL-es sorozat is igyekszik folyamatosan fenntartani a nézői érdeklődést. Ezt most például egy új szereplővel oldották meg, feltűnt a műsorban Németh Kristóf. A színész pont egy másik RTL-es műsorban, a Barátok Kertész Gézájaként futott be komoly karriert.

Először lett női győztes a Való Világban Először lett női győztes a Való Világban

A TV2 műsorai esetében egyébként találtunk hasonlóságot, hiszen a 4 év feletti korcsoport esetében a csatorna hírműsora, a Tények vitte el a pálmát. a 18-49 évesek körében viszont a TV2 legnépszerűbb hétköznapi műsora, az Exatlon bizonyult a legerősebbnek.

Összefoglalva a 7. hetet, azt láthattuk, hogy minden este az RTL-t nézték a legtöbben, ennek ellenére a két nagy kereskedelmi csatorna között csökkent a különbség. Az RTL Klub ugyanis visszacsúszott kissé a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között), és a csatornát átlagosan a tévé előtt ülők 14,3 százaléka nézte. Eközben a TV2 közönségaránya alig változott, 11 százalékos volt. Az RTL-es kábelcsatornáknál nem volt komoly elmozdulás, a F+ közönségaránya ezúttal 4,4 százalék lett, míg a Cool 3 százalékot ért el. Minimálisan visszacsúszott a Viasat3, amelynek 2 százalékos lett közönségaránya, a Duna TV pedig az 1,4 százalékos szinten végzett.