2018. február 20. 15:43
MTI

Jelentősen visszaesett a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncának az eredménye. A Walmart az online értékesítésben kifejezetten gyenge karácsonyi időszakot zárt.

A vártnál kisebb nyereséget termelt a Walmart amerikai áruházlánc a negyedik negyedévben, ráadásul meredeken lassult az internetes eladások növekedési üteme a kulcsfontosságú ünnepi szezonban, így a csalódást okozó eredmények miatt több mint 7,5 százalékos mínuszban forogtak részvényei a New York-i tőzsdén a keddi nyitás előtti elektronikus kereskedésben.

Kedden közzétett gyorsjelentésében a Walmart közölte, hogy profitja üzleti évének január 31-én végződött negyedik negyedévében éves összevetésben 42,1 százalékkal, 2,18 milliárd dollárra csökkent. Az üzemi eredmény 28 százalékkal, 4,5 milliárd dollárra esett, míg a konszolidált árbevétel 4,1 százalékkal, 136,3 milliárd dollárra nőtt.

A Walmart internetes eladásai 23 százalékkal nőttek, jelentősen lassult a növekedési ütem az előző negyedévben mért 50 százalékhoz képest. Az egyszeri tételeket nem számítva, 1,33 dollár lett a részvényarányos nyereség, ami valamivel rosszabb az elemzők által várt 1,37 dollárnál.

A nyereséget jelentősen csökkentették a béremelés költségei, de gyorsan terjeszkedő és növekvő riválisával, az elektronikus kiskereskedelemmel foglalkozó Amazonnal vívott árháború is megtette a hatását. Novemberben a Walmart először ért elérhető közelségbe az Amazon.com által kínált árakhoz.

Walmart áruház Walmart áruház


Az új előrejelzés szerint a vállalat nettó árbevétele 1,5-2,0 százalékkal növekedhet az új pénzügyi évben, az egy részvényre jutó nyereség pedig a 4,75 és 5,0 dollár közötti sávban lehet. Az Egyesült Államokban folytatott internetes kereskedés forgalma nagyjából 40 százalékkal bővülhet.